Ha a Bizottság előzetes véleményét megerősítik, a társaság a teljes világszerte történő forgalom 6% -áig bírságot szabhat ki.
A Tiktok hirdetési tárolója megsérti az EU online platformjainak szabályait – mondta az Európai Bizottság csütörtökön az előzetes megállapítások közzétételével a Digital Services Act (DSA) szondájában, amelyet 2024 februárjában kezdődött.
A DSA alatt a nagyon nagy online platformoknak rendelkezniük kell egy ilyen hirdetési adattárral a kutatók és a civil társadalom számára a csalások és a hibrid fenyegetések kampányainak észlelésére.
A Bizottság vizsgálata szerint a Tiktok videómegosztó alkalmazás nem nyújtja a szükséges információkat a hirdetések tartalmáról, a hirdetések által megcélzott felhasználókról és a hirdetésekért.
Ezenkívül a Tiktok tárolója „nem teszi lehetővé a nyilvánosság számára, hogy ezen információk alapján átfogóan keresse a hirdetéseket, korlátozva az eszköz hasznosságát” – mondta a Bizottság nyilatkozatában.
A Tiktok most megvédheti magát a dokumentumok megvizsgálásával és írásbeli válaszadásával. Ha azonban a Bizottság előzetes véleményét megerősítik, a társaság teljes világszerte történő forgalmának akár 6% -át is bírsággal kell szembenéznie.
A DSA 2023 végén és az összes többi platformon 2024 februárjában alkalmazható lett a legnagyobb online platformon. Az EU vezetője azóta több szondát kezdett.
A Tiktok 2024. februári vizsgálata a Tiktok algoritmikus rendszereinek megtervezéséből, az életkorbiztosításról, a kiskorúak magas szintű magánéletének, biztonságának és biztonságának biztosításának kötelezettségéről, valamint a kutatók számára az adatokhoz való hozzáférés biztosításának kötelezettségét is lefedte, amelyekre a vizsgálat folytatódik.
Decemberben a Bizottság szondát indított a társaság ellen, amelyben azt gyanítja, hogy megsérti a DSA -t azáltal, hogy nem megfelelően enyhíti a Románia választásainak integritásához kapcsolódó kockázatokat. Ez még folyamatban van.
A többi vizsgálatot, köztük az X, a Meta és az AliExpress -t, nem került sor.