Brüsszel – A francia repülési jegyekre vonatkozó új adója a légitársaságok és a repülőterek ellenállást idéz elő, és arra készteti a kormányt, hogy ígérje, hogy ez nem jelent új illetéket az ágazatra.
A Ryanair szerdán bejelentette, hogy megállítja a télen kezdődő három francia repülőterről való járatokat, és számos másnál csökkenti kapacitását, válaszul a márciusban bevezetett repülőjegy -adó -emelkedésre.
„A többi szektornál, mint bármely más ágazatban, a repülési ipar, amely elengedhetetlen az ország összekapcsolhatóságához, az elmúlt években növekedett az adózás” – nyilatkozta Philippe Tabarot a francia közlekedési miniszter, aki a 2022 Plusz -nak reagált a Ryanair lépésére.
„Úgy gondolom, hogy elértünk egy mennyezetet” – tette hozzá, megjegyezve, hogy „más európai országok, például Svédország és Németország, visszalépnek ebben a kérdésben.”
„Harcolok annak biztosítása érdekében, hogy a következő pénzügyi törvényjavaslat, amelyről ősszel vitatkoznak, nem tartalmaz új növekedést az ágazat láthatóságának biztosítása érdekében” – mondta Tabarot.
Ez az ígéret valószínűleg nem teszi a francia kormányt a légiközlekedési ágazatban – ami a korábbi adószintek visszatérését igényli, nem pedig az új illetékek moratóriumát.
Ryanair szerint a franciaországi kapacitás csökkentéséről szóló döntése válasz volt arra, hogy „a francia kormány elmulasztja a repülőjegy -adó túlzott növekedését, amelyet 2025 márciusában 180 százalékkal növeltek.”
Az ír olcsó légitársaság azt mondta, hogy a lépés 13 % -kal csökkenti Franciaországban működő tevékenységeit, és „750 000 ülőhely kiküszöbölését, 25 útvonal törlését és a Bergerac, Brive és Strasbourg repülőterein végzett műveletek megszűnését”.
A repülőgép -jegyekre vonatkozó francia szolidaritási adót minden Franciaországból induló járatra elindították, hogy további 800 millió eurót generáljanak az állami költségvetéshez.
A gazdasági osztályú jegyek adója 2,63 euróról 7,40 euróra nőtt a belföldi járatok vagy az európai járatok esetében, 7,51 euróról 15 euróra a nem európai úti célokba történő járatokra, és 40 euróra az 5500 kilométernél több mint 5500 kilométerre.
Az üzleti osztály viteldíjait most 30, 80 és 120 euró adóztatják a három viteldíj -kategóriában. A privát sugárhajtású kirándulásokra vonatkozó adók 210 és 2100 euró között mozognak, a távolságtól és a repülőgép típusától függően.
„Franciaország Fiskálisan elszigeteli magát Európában” – mondta Thomas Juin, a francia repülőtéri Lobby UAF elnöke, Ryanair bejelentésére reagálva.
Juin szerint az adónövelés „súlyos hiba, közvetlen következményekkel jár: sok régió növekvő elszigeteltsége, a munkahelyi veszteségek, a turizmus csökkenése és a francia gazdaság nettó vesztesége”.
„Ideje fordítani a büntető adóztatás oldalát, és visszaadni régióinknak az eszközöket, hogy virágozzon, innováljunk és üdvözöljük a világot” – tette hozzá.
A Ryanair bejelentette, hogy átirányítja a Franciaországban csökkentett kapacitást „versenyképesebb európai piacokra” – mondta a fuvarozó kereskedelmi igazgatója, Jason McGuinness.
Az olcsó légitársaság figyelmeztette, hogy „Franciaország 2026 nyarára még több kapacitást és beruházást veszíthet a versenyképesebb piacokra”, kivéve, ha a nemzeti adók csökkentése érdekében „sürgős intézkedéseket” tesz.
Franciaország, Spanyolországgal és hat nem európai országgal együtt, nemrégiben ígéretet tett arra, hogy növeli a repülési adókat a globális szegénység elleni küzdelem és az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése érdekében.