„Európai megállapodás hiányában Franciaországnak cselekednie kell” – mondta Clara Chappaz.
A francia digitális ügyek és a mesterséges intelligencia (AI) miniszter azon küldetése, hogy egyesítse Európát, hogy arra kényszerítse a szociális média társaságokat, hogy az életkor -ellenőrző jelölőket tegyék fel, hozzátéve, hogy a 15 év alatti személyek számára nem lehetnek szociális hálózatok.
Clara Chappaztold francia média vasárnap, hogy az országnak három hónapja van arra, hogy „mozgósítson európai partnereit” egy olyan megállapodásra, amely arra kötelezi a közösségi média platformjait, hogy ellenőrizzék a felhasználók életkorát, és ennek elmulasztása szankciókat eredményezne.
„A mai feladatom az, hogy egy koalíciót összegyűjtsek Spanyolországgal, Görögországgal és most Írországgal, hogy meggyőzzem az Európai Bizottságot”-mondta a 35 éves miniszter.
„Ha az ősz nem sikerül, Franciaország felelősséget vállal. Európai megállapodás hiányában Franciaországnak cselekednie kell” – tette hozzá.
Franciaország kemény álláspontot tett a szociális média használatával és a gyermekek számára a képernyőn.
Tavaly Emmanuel Macron francia elnök azt mondta, hogy támogatja a telefonok betiltását 11 éves kor előtt, és a 15 év alatti szociális média nem.
Chappaz egyetértett vele, és a La Tribune francia kiadványával készített interjúban azt mondta: „Nincs szociális hálózat 15 éves kor előtt”.
Annak ellenére, hogy az Európa Digitális Szolgáltatási Törvénye (DSA) életkori keretrendszerrel rendelkezik, Chappaz elmondta, hogy a blokknak „tovább kell mennie annak hatályának megerősítésére, hogy a közösségi hálózatokat arra kényszerítse, hogy ne fogadják el a számlák létrehozását életkori ellenőrzés nélkül”.
Az életkori ellenőrzés megfelelő megszerzése azonban nehéz, mivel sok gyermek hazudhat és megkerülheti ezeket a korlátozásokat – a szakértők korábban elmondták az EuroneWS -nek.
A közösségi média platformjai, mint például a Meta és a Tiktok, már beillesztették az életkor -ellenőrző intézkedéseket.
De néhányan azt mondták, hogy nehéz ellenőrizni a felhasználói életkorot. Chappaz azonban azt állítja, hogy ez egy „kifogás”, amely „hamis”.
„Nem vagyok hajlandó megengedni, hogy az algoritmusok neveljék gyermekeinket”
„A platformok, amelyek a technológiailag legfejlettebb vállalatok közé tartoznak, mindent tudnak a gyermekeinkről: ízlésük, alvási mintáik, videók, amelyeket néznek, amikor nem jól vannak” – mondta a La Tribune -nak.
„Képesek a célzott tartalmat egy 11 éves korig eljuttatni, de nem tudnák, hogy 13 vagy 15 éves volt-e.
„Gyors, megbízható, névtelen technológiák, amelyek nem tárolják a személyes adatokat az elismeréshez” – tette hozzá.
A vasárnapi interjúban a hétfőn kezdődött 10 napos képernyő nélküli kampányról beszélt.
„Az ötlet nem az, hogy megbélyegezzük. Egy lépésről van hátra, hogy jobban megértsük a digitális technológia életünkre gyakorolt hatását és visszanyerjék az irányítást” – mondta.
„Azt akarom, hogy minden család és minden osztály ugyanazt a kérdést tegye fel maguknak: milyen szerepet akarunk hagyni a képernyőkre, és különösen a közösségi hálózatokra a gyermekeink fejlesztésében?
„Nem vagyok hajlandó megengedni, hogy az algoritmusok neveljék gyermekeinket, diktálják, mit kell látniuk és érezniük, és kinek kell kinézniük” – tette hozzá.
A miniszter a #skinnytok súlycsökkentő tartalmának végét is támogatta, ahol a közösségi médiában lévők elősegítik a szélsőséges vékonyságot olyan üzenetekkel, mint például: „Ha kalóriahiányban vagy, és a gyomorod morog, gratulálj magadnak”.
Az ilyen videók kérdését a francia digitális őrség Arcom -ra utalta, és az Európai Bizottság nyomozását kérte, mondta Chappaz a LinkedIn -en.
„A digitális technológia csodálatos eszköz, de összetörhet az életben is. A kiskorúak online védelme az én prioritásom. Nem adom fel” – írta.