Az európaiak inkább vonattal szándékoznak utazni, mint bármely más közlekedési formában a következő öt évben

Dániel Szabó

Az európaiak inkább vonattal szándékoznak utazni, mint bármely más közlekedési formában a következő öt évben

A repülőgép -utazás stagnálásra van állítva, csak körülbelül 2 % -uk várható, hogy a következő öt évben többet repüljön.

Az új kutatások szerint a vonatutazás élvezi a virágzó reneszánszot, és az európaiak mindegyike érte.

A Hitachi Rail vasúti gyártó által megbízott 11 000 ember felmérése azt találta, hogy a válaszadók csaknem fele vonatonként és kevésbé hajózni szándékozik a következő öt évben.

Globális szinten tízből több mint hét azt mondta, hogy többet fog használni a tömegközlekedést, ha jobban kapcsolódik, és több mint fele akkor is használja, ha többet fizet.

A vasúti utazás Európában növekszik

Az új kutatások azt mutatták, hogy az Európa és Észak -Amerika országai állampolgárai az elkövetkező években a Repülés rovására várják el a vonatutazást.

A vasúti utazás már a távolsági utazások körülbelül egyharmadát (29 %) teszi ki-ezek 2,5 órás vagy annál több.

A megkérdezettek egyharmada azt is várja, hogy a következő 12 hónapban vonattal többet utazzon. A következő öt évben vasúti utazás esetén ez 40 % -ra növekszik az országokban, 49 % -ra a városokban.

Ezzel szemben a sík utazás stagnálásra kerül, csak körülbelül 2 % -uk várható, hogy ugyanabban az időszakban többet repüljön.

A válaszadók azt állították, hogy az autóutazás növekszik, de 50 % -kal kevesebb, mint a vasút.

Az európaiak kétharmada a rövid távú járatok betiltását

A jövőben a vonat további utazása iránti vágyat egyértelmű többség (62 %) kiegészíti a jogszabályok támogatására a rövid távú járatok betiltása érdekében, ahol nagysebességű vasúti alternatívák léteznek.

Európában, ahol egyre több nagysebességű vasúti útvonal van, a támogatás 67 % -ra emelkedik.

Az ilyen jogszabályokat már bevezették Franciaországban, és Spanyolországban is javasolták.

Mindkét országban több mint kétszer annyi válaszadó támogatja a tilalmat, szemben a kutatás. A mindkét országban megkérdezettek azt állították, hogy még erősebb további jogszabályokat is támogatnának (Spanyolországban 63 % és 56 % Franciaországban).

Minden megkérdezett helyen több ember támogatta az új vasúti infrastruktúrát megnövekedett légi vagy közúti adókat, mint az ellen.

A kutatás azt is feltárta, hogyan lehetne növelni a tömegközlekedés használatát, az utasok pedig a legnagyobb kihívásokként azonosították a zsúfoltságot, a megfizethetőséget és a kényelmet.

A felmérésben szereplő összes országban tízből több mint hét mondta, hogy többet fog használni, ha jobban kapcsolódik, és ez több mint fele maradt, még akkor is, ha többet fizet.

„A megkérdezettek elvárják, hogy a következő öt évben jobban növeljék vasúti használatukat, mint bármely más közlekedési formában, és támogatják a kormányzati intézkedéseket ennek lehetővé tétele érdekében” – mondta Edoardo La Ficara, a csoportos piac vezetője a Hitachi Rail -nél.

„Az iparágnak kritikus lehetősége van arra, hogy kielégítsük ezt a közvélemény igényét egy nagy fenntartható mobilitási átmenet megvalósításával.”

Dániel Szabó

Dániel Szabó

Szabó Dániel vagyok, újságíró és elemző. A társadalmi változások és a politikai narratívák metszéspontjai érdekelnek, különösen közép-európai kontextusban. A 2022 Plusznál hiszek abban, hogy a jó kérdés néha fontosabb, mint a gyors válasz.