Az Amazon magasabb első negyedévi profitot és értékesítést tett közzé, amely legyőzte az elemzők előrejelzéseit, hangsúlyozva az online behemoth tartását az alacsony árak és a bizonytalan gazdaság széles választékát kereső vásárlók számára.
A seattle-i székhelyű vállalat az Amazon Web Services kiemelkedő felhőalapú számítástechnikai ARM kiemelkedő értékesítési növekedését is jelentette-mondta a csütörtökön a piac bezárása után.
Donald Trump elnök tarifáival és a fogyasztói kiadásokkal kapcsolatos bizonytalanság azonban elhomályosította az Amazon kilátásait.
A Trump kereskedelmi politikája – beleértve a Kínai 145% -os tarifát – kihívást jelentett a vállalkozásokra és azzal fenyeget, hogy emelje az árakat. Azonban az olyan nagyvállalatok, mint az Amazon, várhatóan jobban navigálnak az éghajlaton, mint a kiskereskedők.
Az Amazon, valamint sok nagykereskedő és beszállító, megpróbálta legyőzni az órát azáltal, hogy külföldi termékeket hoz be, mielőtt Trump tarifái hatályba lépnének. És az Amazon elnöke és vezérigazgatója, Andy Jassy elmondta az elemzőknek a bevételi felhívása során, hogy sok harmadik fél eladója ugyanezt tette. És ennek a lépésnek köszönhetően még nem változtatta meg az árképzésüket-mondta.
Az Amazon megígéri, hogy megpróbálja alacsonyan tartani az árakat
Jassy megígérte, hogy az Amazon mindent megtesz annak érdekében, hogy alacsony az árak, és bár elismerte az előttünk álló kihívásokat, megemlítette az Amazon hatalmas kiválasztási modelljét, amely elősegíti az új éghajlat navigálását.
„Ha bizonytalan környezetek vannak, az ügyfelek hajlamosak választani azt a szolgáltatót, amelyben a legjobban bíznak” – mondta Jassy az elemzőknek. „Tekintettel az igazán széles választékra, az alacsony árképzésre és a gyors szállításra, ezekből a bizonytalan korszakokból származunk, amelyek relatívabb piaci szegmensek részesednek, mint amennyit elindítottunk, és jobban felállítottuk a jövőre.”
Pénteken Trump véget vet egy olyan kereskedelmi mentességnek is, amely lehetővé tette az alacsony értékű szállítmányok Kínából történő megkerülését a feladatokra-ez a mentesség, amely előnyt adott a kínai alapú e-kereskedelmi cégeknek, mint például a Shein és a Temu.
Az új tarifák az Amazon javát szolgálhatják a versenytársak költségeinek növelésével. Ugyanakkor olyan kínai eladókat is érint, akik kapcsolatba lépnek az amerikai fogyasztókkal a cég bevásárlóplatformján. Ezenkívül növelheti az árakat egy nemrégiben elindított online áruházban, amelyet az Amazon felállított az olcsó termékek közvetlenül Kínából történő szállítására. Az Amazon Haulnak nevezett üzlethely az Amazon válasza Sheinre és Temu -ra.
Az Amazon bevételi bontása
Az Amazon elmondta, hogy 17,13 milliárd dollárt, vagyis egy részvényenként 1,59 dollárt keresett a március 31-én véget ért negyedévben. Ez a 10,43 milliárd dollárt, vagyis a részvény 98 cent részét képezte az előző évi időszakban.
A bevétel 9% -kal 155,7 milliárd dollárra emelkedett, szemben az előző évi 143,3 milliárd dollárral.
Az Amazon Web Services értékesítése 17% -kal 29,3 milliárd dollárra emelkedett az első negyedévben.
Az Amazon az egyik legnagyobb szereplő a generatív mesterséges intelligencia körüli versenyen. Más technológiai vállalatokhoz hasonlóan, megnövelte a technológiába történő beruházásokat, és milliárdokat költ az AI és a felhőalapú számítástechnika támogató adatközpontok kibővítésére. A társaság a saját számítógépes chipsbe és az NVIDIA által kifejlesztettbe fektet be. Ezenkívül kibővítette saját AI modelleit és integrált generációs AI -t is üzleti vállalkozásának más részeire.
Az első negyedévben az Amazon 25,02 milliárd dollárt költött ingatlanokra és felszerelésekre, ami magasabb, mint a 2024 -es időszakban elköltött 14,92 milliárd dollár.
Az Amazon ezen a héten 4 milliárd dolláros beruházást jelentett be 2026 -ig, hogy bővítse vidéki kézbesítési hálózatát, hogy gyorsabban szállítson az ügyfelek számára az Egyesült Államok kevésbé sűrűn lakott területein.
A társaság azt mondta, hogy a második negyedévben az értékesítés 159 milliárd dollárról 164 milliárd dollárra várható. Az elemzők a FactSet szerint 161,2 milliárd dollárt vetítettek ki.
Azt is kimutatja, hogy a működési jövedelem 13 milliárd és 17,5 milliárd dollár közötti tartományba kerül a fiskális második negyedévben. Az elemzők a FactSet szerint 17,6 milliárd dollárt várnak el.
Az Amazon részvényei több mint 2% -kal estek vissza a csütörtökön történő órák utáni kereskedelem során.