Miért lépnek be több magántőke -társaságba az utazási ágazatba?

Dániel Szabó

Miért lépnek be több magántőke -társaságba az utazási ágazatba?

A magántőke-társaságok egyre inkább érdeklődést mutatnak a szállodák, üdülőhelyek és éttermek iránt, annak érdekében, hogy a sikeres kijárathoz magasabb teljesítményű eszközökké alakítsák őket.

A tavalyi évben az utazási ágazatban a magántőke -ügyletek visszapattanását tapasztalták, összhangban a hullámzó utazási igényekkel. Ezt elsősorban a Csendes -óceánon és Ázsiában és Ázsiában a rendeltetési helyek folyamatos helyreállítása, valamint a nagy forráspiacok erős teljesítménye vezette.

2024 második negyedévében tizennégy magántőke -ügylet, amely összesen 822,9 millió dollárt (724,4 millió eurót) ért el az európai turisztikai és szabadidős ágazatban, a GlobalData ügyletek adatbázisa szerint.

A legfontosabb európai magántőke -ügyletek az utazási ágazatban 2024 -ben az Ares Management Corporation és annak működési partnere, EQ Group, az Egyesült Királyság kereskedelmi ingatlanfejlesztési csoportjának LandSEC teljes szállodai portfóliójának vásárlása, körülbelül 400 millió font értékű ügyletben (466,7 millió euró).

De miért fektetnek be a magántőke -társaságok jelenleg többet a globális utazási és turisztikai ágazatba?

Provid utáni visszapattanás

A járvány során, míg az utazási igény elmaradt, az alulértékelt eszközöket több PE -társaság csapta fel, akik később azt tervezték, hogy később tovább fektetnek be.

„Az utazási ágazatban végzett PE-tevékenység jelentős növekedést mutatott, amely 2024-ben az Egyesült Királyság Travel M&A körülbelül 40% -át tette ki, különösen a tech-kompatibilis és tapasztalati utazási társaságok iránti érdeklődéssel”-mondta Andrew Keller, a Stax Consulting igazgatója.

Folytatta: „Ezt a túlfeszültséget az utazási igények utáni visszapattanás hajtja végre, a bőséges tőkével („ Dry Powder ”), amely a cégeket visszahúzza a vendéglátásba, a túrákba és az utazási irodákba. Sok PE-vállalkozás vásárlási és építési stratégiákat folytat, alapvető vállalkozást szerez, majd bolt-on-begyűjtéseket ad hozzá a gyorsan.”

Graham Miller, a Nova Üzleti és Közgazdasági Iskola Turisztikai és Vendéglátóipari Intézetének igazgatója elmondta: „Különösen a szálloda- és üdülőhelyek ágazata nagy beruházásokat látott a magántőkeből. Éttermi csoportokat szereztek be, és az utazásszervezők is vállalták a PE beruházásokat.”

Dr. René-Ojas Woltering, az EHL Hospitality Business School ingatlanfinanszírozási docens elmagyarázta, hogy az utazási ágazat iránti érdeklődés iránti közelmúltbeli visszapattanás a jobb demográfiai tendenciák és az ellátási tényezők miatt is okozhat.

„Számos tényező vezeti ezt az optimizmust. Először a kedvező demográfiai tendenciák, nevezetesen a nyugdíjba vonuláshoz közeledő gazdag boomok, jelzik a potenciálisan magasabb jövőbeli keresletet. Ezzel egyidejűleg a kínálat nagymértékben korlátozott a magas költségek miatt (földterület, szabályozás, infláció), ez drága az új szállodák felépítéséhez, ezáltal a meglévő eszközök megszerzését támogatva” – mondta.

Hozzátette: „Saját kutatásom megerősíti, hogy a magántőke-társaságok gyakran kihasználják a piaci diszlokációkat, például a Covid-19 válság során, azáltal, hogy aktívan növelik az akvizíciókat, amikor az eszközök vonzó áron állnak rendelkezésre.”

A kiadások eltolódása a luxus felé

A kiadások elmozdulása a luxus és a wellness tapasztalatok felé, amely magában foglalja az utazást, nem pedig a csúcskategóriás árukat, szintén több magántőke-lehetőséget teremtett az utazás során. Ez gyakran magában foglalja a szállodai létesítmények és egyéb utazási infrastruktúra fejlesztését a jelenlegi utazók számára.

A viszonylag több rés -rendeltetési hely megjelenése, különösen olyan régiók között, mint Közép -Ázsia és az Nordics, többek között azt is jelenti, hogy új szállodákat kell felépíteni, vagy a meglévőket több esetben felújítják és felújítják a magasabb turisztikai áramlás befogadása érdekében.

A Interrepid Travel, amely több mint 4000 fogyasztót hordoz Izlandon, megjegyzi, hogy ez a növekvő tendencia Skandinávia többi részén is.

„Dánia, Svédország, Norvégia, Finnország, arra törekszünk, hogy hasonló számokat próbáljunk meg mindegyik országban. Tudjuk, hogy itt valódi nagy igény van az utazási stílusunkra” – mondta James Thornton, a Intrepid Travel vezérigazgatója.

A PE -társaságok egyre inkább bevonják mind az új szállodai, mind a felújításokat, valamint a mérnöki technológiák, karbantartási és üzemeltetési vállalatok az utazási és vendéglátóiparban.

Noha a lassuló globális gazdaság, valamint a magasabb infláció és a kamatlábak továbbra is aggodalmak maradnak, a fogyasztók megtalálják az utazás folytatásának módját, többek között több költségvetési utat és rövidebb útvonalakat választva. Ez rámutathat az utazási ágazat ellenálló képességére, miközben potenciálisan hozzájárulhat az ipar iránti érdeklődéshez.

„A felső kategóriájú prémium térben növekedést tapasztalunk, mert gyakran a luxus utazók úgy döntenek, hogy költséghatékonyabb megoldásokat kínálnak. És ugyanígy látjuk, hogy a belépő szintű utazási élményeink nagyon erősen növekednek, mert nagyon megfizethető módon mennek ki az emberek kijutására és látni a dolgokat”-mondta Thornton.

Hogyan változtatják meg a PE -társaságok akvizícióikat?

A magántőke -társaságok általában számos változtatást hajtanak végre azoknál a társaságokban, amelyekbe befektetnek vagy megszereznek. Ennek célja annak érdekében, hogy jövedelemtermelő eszközként jövedelmezőbbé váljanak egy bizonyos ideig, majd gyakran magasabb áron értékesítik ezeket a vállalkozásokat.

Ezek a változások bármi lehetnek, a könnyű átalakítástól vagy a felújítástól a teljes átalakításig vagy szerkezetátalakításig.

Keller elmondta: „A PE -cégek az utazási ágazatban az operatív és stratégiai kezdeményezések kombinációja révén vezetik az átalakulást. Az operatív oldalon ésszerűsítik a rendszereket, olyan modern technológiákat hajtanak végre, mint a dinamikus árazási eszközök és a frissített foglalási platformok, és új vezetést vezetnek be a végrehajtás fokozására.”

Kiemelte továbbá, hogy erőteljesen összpontosítottak a magas margói szegmensek, például a tapasztalati, a luxus- és a csoportos utazások megcélzására, miközben az alulteljesítő részlegek és eszközök eladására vagy elidegenítésére is.

„Ezenkívül sok cég folytatja a vásárlási és építési növekedési stratégiákat-kisebb szereplőket vagy ügynökségeket szerez fel, és egységes márkába integrálja azokat a piaci részesedés és az operatív hatékonyság kibővítése érdekében”-tette hozzá Keller.

Számos esetben a PE -cégek egy konkrét célt szem előtt tarthatnak, miközben átveszik az utazási társaságot.

Miller rámutatott: „Az a beruházás, amelyet a Genairgytől a decathlon társasághoz kapcsolódóan a Befektetés a Genairgy-től kapott, azzal a céllal történt, hogy elősegítse a Intrepid növekedését, mint egy ütközésvezérelt vállalat, amely elősegíti a felelősségteljes utazást.”

Woltering elmagyarázta: „A szállodák jelentősen részesülnek ebből a folyamatból, mivel a magántőke mind tőke, mind operatív szakértelemmel rendelkezik, az erőforrások, amelyek gyakran nem érhetők el a kisebb, független vagy családi üzemeltetett szállodakészítések számára.”

A magántőke -társaságok úgy dönthetnek, hogy refinanszíroznak és átszervezik az adósságot, hogy javítsák az általuk átvett utazási társaságok cash flow -ját. Kihúzhatják az elosztási csatornákat az utazási technológia integrálásával és új mesterséges intelligencia eszközöket, például az Agentic AI -t.

Számos PE vállalat úgy dönt, hogy a szolgáltatásokat több ingatlanon keresztül szabványosítja a maximális költséghatékonyság érdekében.

Milyen kihívásokkal kell szembenéznie ebben a folyamatban?

Bár egyes utazási társaságok nagyon üdvözölhetik a magántőke tőkét és a szakértelemet, az e társaságok egy részének hosszú távú nyereségtermelő eszközökké történő átalakításához szükséges nagyjavítás időnként kihívásokkal járhat.

Miller megjegyezte: „A PE -cégek hírneve van azért, hogy nagyon igényes célkitűzéseik és céljaik szempontjából.”

A költségcsökkentés és a magas színvonalú ügyfélszolgálat kiegyensúlyozása gyakran bonyolultá válhat, különösen egy viharos piaci környezetben.

Keller elmondta: „Az utazási ágazat számos olyan kihívással néz szembe, amelyek összetettséget adnak a beruházásokhoz és a műveletekhez. A piac kiszámíthatatlanságát- az ingatag kereslet, a változó foglalási magatartás és a makró sokkok, például a geopolitikai események, az előrejelzés és az értékelések bonyolításával.”

Hozzátette: „Ugyanakkor a cégeknek gondos egyensúlyt kell találniuk a költségcsökkentés és a szolgáltatásminőség fenntartása között; az agresszív csökkentések negatívan befolyásolhatják az ügyfelek tapasztalatait és a márka hírnevét. Ezenkívül az egyre szigorúbb szabályozások navigálása és a fenntarthatóság és az etikai gyakorlatok iránti növekvő elvárások teljesítése további akadályokat jelent.

A megfelelő vásárlók megtalálása, akik megengedhetik maguknak a prémium értékek fizetését még a versenypiacon is, szintén kihívást jelenthetnek a PE -társaságok számára.

Az utazási társaságok számára az egyik legnagyobb probléma a márka identitásának elvesztése lehet, mivel a márkajelzés, a menedzsment és az árképzés gyors változásai jelentősen megváltoztathatják az üzletet.

Számos PE-társaság a rövid távú vagy azonnali jövedelmezőségre is összpontosít, ami további nyomást gyakorolhat ezekre az utazási társaságokra, és veszélyeztetheti a hosszú távú fenntarthatóságot és az ügyfelek lojalitását.

Az ideológiai és stratégiák összecsapása az utazási társaság és a PE -társaságok eredeti tulajdonosai között tovább bonyolíthatja egy ilyen eljárást.

Miller rámutatott: „Mindig a befektetés kihívása a célok és az időkeretek összehangolása. Ha a társaság eredeti tulajdonosai továbbra is részt vesznek, akkor nem akarják elveszíteni az irányítást, de a beruházásra szükség lesz ahhoz, hogy elérjék őket, hogy valami másképp nem tudjanak.

„A befektetőknek megvannak a saját okaik, és kevésbé érdekli a társaság története, vagy akár hosszú távú jövője is. Ez az összehangolás döntő jelentőségű a sikeres partnerség szempontjából.”

A makrogazdasági és pénzügyi kihívások, például a magasabb kamatláb-környezetben a magas finanszírozási költségek negatív hatással lehetnek a befektetési hozamra, az üzletkötésre és a refinanszírozásra, bár Woltering szerint ez növelheti a bajba jutott vásárlási lehetőségeket is.

A munkaerőhiány és a szabályozási akadályok bonyolultak és időigényesek lehetnek a navigáláshoz is.

A Woltering kiemelte: „A posztémia utáni sok európai piac akut vendéglátási munkaerőhiányokkal, a toborzás, a megtartás és az operatív átmenetek bonyolításával szembesülve.

„Az európai városoknak gyakran szigorú szabályozással rendelkeznek, ideértve a zónát, a tervezést és a történelmi megőrzési szabályokat. Ezek a rendeletek jelentősen késleltethetik vagy bonyolíthatják a szállodák felújítását és az áthelyezési erőfeszítéseket, növelve mind az időt, mind a költségeket a PE cég üzleti stratégiájának végrehajtásához.”

Dániel Szabó

Dániel Szabó

Szabó Dániel vagyok, újságíró és elemző. A társadalmi változások és a politikai narratívák metszéspontjai érdekelnek, különösen közép-európai kontextusban. A 2022 Plusznál hiszek abban, hogy a jó kérdés néha fontosabb, mint a gyors válasz.