Egy új tanulmány azt mutatja, hogy a chatgpt használata „valószínű csökkenést” jelenthet a tanulási készségek során, és internalizálhatja a „sekély vagy elfogult perspektívákat”.
Az amerikai székhelyű Massachusetts Institute of Technology (MIT) új pre-nyomtatási tanulmánya úgy találta, hogy az Openai CHATGPT használata kognitív hanyatláshoz vezethet.
A MIT Media Lab kutatói három csoportra szakították a résztvevőket, és arra kérték őket, hogy írjanak esszéket csak a CHATGPT, a keresőmotor vagy az eszköz nélkül.
Az agyi vizsgálatokat az esszéírás során végeztük, elektroencephalogrammal (EEG) a feladat során. Ezután az esszéket mind az emberek, mind a mesterséges intelligencia (AI) eszközök értékelték.
A tanulmány kimutatta, hogy a csak a CHATGPT-csoportnak az agy egyes részein volt a legalacsonyabb a neurális aktiváció, és nehezen emlékeztette vagy felismerte írásaikat. A nem technológiát nem használt agyi csoport volt a leginkább elkötelezett, amely mind a kognitív elkötelezettséget, mind a memória visszatartását mutatta.
A kutatók ezután egy második ülést végeztek, ahol a CHATGPT csoportot felkérték, hogy segítség nélkül végezze el a feladatot. Ebben az ülésen azok, akik az első csoportban a CHATGPT -t használták, rosszabban teljesítettek, mint társaik, „elfogult és felületes” írással.
A tanulási készségek „valószínű csökkenése”
A tanulmány megállapította, hogy az ismételt GPT-felhasználás „kognitív adóssággal” járhat, amely csökkenti a hosszú távú tanulási teljesítményt a független gondolkodásban.
Hosszú távon a kognitív adóssággal rendelkező emberek hajlamosabbak lehetnek a „csökkentett kritikus vizsgálatra, a manipulációval szembeni fokozott sebezhetőségre és a kreativitás csökkentésére”, valamint a tanulási készségek „valószínű csökkenésére”.
„Amikor a résztvevők a javaslatokat reprodukálják anélkül, hogy pontosságukat vagy relevanciájukat kiértékelnék, akkor nem csak az ötletek tulajdonjogát veszítik el, hanem kockáztatják a sekély vagy elfogult perspektívák internalizálását is” – folytatta a tanulmány.
A tanulmány magasabb elégedettségi és agyi összeköttetést is talált a résztvevőkben, akik minden esszét csak az elméjükkel írtak a többi csoporthoz képest.
A többi csoportból származó személyek kevésbé érezték magukat az írásukhoz, és nem tudtak idézetet adni az esszéikből, amikor a kutatók felkérték.
A szerzők azt javasolják, hogy további tanulmányokat végezzenek arról, hogy bármely AI -eszköz hogyan befolyásolja az agyat, „mielőtt az LLM -eket elismerik valami, ami nettó pozitív az emberek számára”,