Az AI botok, mint például a chatgpt használata kognitív hanyatlás okozhat, az új tanulmány azt mutatja, hogy

Dániel Szabó

Az AI botok, mint például a chatgpt használata kognitív hanyatlás okozhat, az új tanulmány azt mutatja, hogy

Egy új tanulmány azt mutatja, hogy a chatgpt használata „valószínű csökkenést” jelenthet a tanulási készségek során, és internalizálhatja a „sekély vagy elfogult perspektívákat”.

Az amerikai székhelyű Massachusetts Institute of Technology (MIT) új pre-nyomtatási tanulmánya úgy találta, hogy az Openai CHATGPT használata kognitív hanyatláshoz vezethet.

A MIT Media Lab kutatói három csoportra szakították a résztvevőket, és arra kérték őket, hogy írjanak esszéket csak a CHATGPT, a keresőmotor vagy az eszköz nélkül.

Az agyi vizsgálatokat az esszéírás során végeztük, elektroencephalogrammal (EEG) a feladat során. Ezután az esszéket mind az emberek, mind a mesterséges intelligencia (AI) eszközök értékelték.

A tanulmány kimutatta, hogy a csak a CHATGPT-csoportnak az agy egyes részein volt a legalacsonyabb a neurális aktiváció, és nehezen emlékeztette vagy felismerte írásaikat. A nem technológiát nem használt agyi csoport volt a leginkább elkötelezett, amely mind a kognitív elkötelezettséget, mind a memória visszatartását mutatta.

A kutatók ezután egy második ülést végeztek, ahol a CHATGPT csoportot felkérték, hogy segítség nélkül végezze el a feladatot. Ebben az ülésen azok, akik az első csoportban a CHATGPT -t használták, rosszabban teljesítettek, mint társaik, „elfogult és felületes” írással.

A tanulási készségek „valószínű csökkenése”

A tanulmány megállapította, hogy az ismételt GPT-felhasználás „kognitív adóssággal” járhat, amely csökkenti a hosszú távú tanulási teljesítményt a független gondolkodásban.

Hosszú távon a kognitív adóssággal rendelkező emberek hajlamosabbak lehetnek a „csökkentett kritikus vizsgálatra, a manipulációval szembeni fokozott sebezhetőségre és a kreativitás csökkentésére”, valamint a tanulási készségek „valószínű csökkenésére”.

„Amikor a résztvevők a javaslatokat reprodukálják anélkül, hogy pontosságukat vagy relevanciájukat kiértékelnék, akkor nem csak az ötletek tulajdonjogát veszítik el, hanem kockáztatják a sekély vagy elfogult perspektívák internalizálását is” – folytatta a tanulmány.

A tanulmány magasabb elégedettségi és agyi összeköttetést is talált a résztvevőkben, akik minden esszét csak az elméjükkel írtak a többi csoporthoz képest.

A többi csoportból származó személyek kevésbé érezték magukat az írásukhoz, és nem tudtak idézetet adni az esszéikből, amikor a kutatók felkérték.

A szerzők azt javasolják, hogy további tanulmányokat végezzenek arról, hogy bármely AI -eszköz hogyan befolyásolja az agyat, „mielőtt az LLM -eket elismerik valami, ami nettó pozitív az emberek számára”,

Dániel Szabó

Dániel Szabó

Szabó Dániel vagyok, újságíró és elemző. A társadalmi változások és a politikai narratívák metszéspontjai érdekelnek, különösen közép-európai kontextusban. A 2022 Plusznál hiszek abban, hogy a jó kérdés néha fontosabb, mint a gyors válasz.