Az Audi rögzíti az erőteljes teljesítményt, amelyet az elektromos járművek értékesítése növel

Dániel Szabó

Az Audi rögzíti az erőteljes teljesítményt, amelyet az elektromos járművek értékesítése növel

Noha az Audi az első negyedévben magasabb villamos járművekigényt tapasztalt, a gyengébb piaci kilátások és az illékony geopolitikai környezet továbbra is mérlegeli a társaságot.

A német autó óriás Audi hétfőn adta ki az első negyedévi eredményeit, 15,4 milliárd eurós bevételt jelentett, ami 12,4% -kal növekedett a 2024 -es megfelelő időszakhoz képest. Ez elsősorban a jobb keverék miatt, a magasabb akkumulátor -elektromos járművek (BEV) értékesítése miatt.

Ennek ellenére az akadályok, például az fokozódó verseny, a gyengébb globális gazdasági kilátások és a geopolitikai volatilitás ellenére voltak.

A működési nyereség az év első negyedévében 537 millió euró volt. Az eladások megtérülése 3,5%volt, elsősorban az eladott áruk magasabb költségei, a CO2 -rendelet rendelkezései és a magasabb BEV részesedés. A nettó cash flow -61 millió euró volt.

Az Audi az év első negyedévében világszerte 46 371 elektromos autót szállított, ami 30,1%-os növekedést jelentett. Franciaországban ezek az elektromos járművek 169% -os igényt tapasztaltak meg, a kereslet 120% -kal ugrott Svájcban is.

Az EV értékesítése 87% -kal emelkedett Hollandiában, míg Norvégia 64% -kal növekedett. Hasonlóképpen, az elektromos autók 59% -kal növekedtek az Audi hazai piacán, Németországban.

A teljes Audi -szállítás az első negyedévben 383 401 járműre érkezett, ami 3,4% -os esés, szemben a 2024 -es azonos negyedévvel.

Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója (vezérigazgatója) elmondta a Volkswagen Group weboldalán található bevételi sajtóközleményben: „A 2025 -ös első néhány hónapban a vállalatunk áthelyezése és a márciusban bekövetkezett munkaügyi tanács közötti megállapodást is megteszünk, amelynek célja a termelékenység, a sebesség és a rugalmasság növelése.

„Az év továbbra is nagyon kihívást jelent a globális gazdasági feltételek miatt. De az Audi megkezdte a stratégiájának végrehajtását, és ezt teljesíti. Modell kezdeményezésünk lépésről lépésre a globális piacokra kerül. Különösen ösztönzik minket az új elektromos modellek értékesítése és megrendelése.”

Jürgen Rittersberger, az Audi pénzügyi vezérigazgatója (CFO) szintén azt mondta: „Az első negyedév legfontosabb adatai egyértelműen azt mutatják, hogy továbbra is javítanunk kell hatékonyságunkat és versenyképességünket, és ezért az Audi átalakulását teljes erőnkkel folytatjuk.”

Hozzátette: „A jövőre vonatkozó megállapodás meghatározta a megfelelő utat. Együtt foglalkozunk a kihívásokkal és a szükséges változásokkal, és visszahozjuk az Audi -t az előtérbe.”

Az egész évre vonatkozó kilátásokra az Audi Group becslése szerint a bevétel valahol 67,5 milliárd és 72,5 milliárd euró között fog elérni, míg a működési margó valószínűleg 7% és 9% között van. A nettó cash flow várhatóan 3 milliárd és 4 milliárd euró között lesz ebben az évben.

A társaság a 2025. számú bevételi sajtóközleményben kijelentette: „A jelenlegi magas volatilitás hátterében az import tarifák pénzügyi következményei, különösen az Egyesült Államokban, nem értékelhetők meggyőzően.

„Jelenleg értékelik a jövőbeni megállapodás pénzügyi következményeit, mivel a megállapodás egyes részeit továbbra is kidolgozzák. Ennek eredményeként az előrejelzés még nem tartalmazza ezt a két tényezőt.”

Az Audi tapasztalatai a teljesen elektromos járművek iránti igények növekedése

Az Audi teljes elektromos modelljeinek szállítása 2025 első negyedévében 50,4% -kal növekedett, szemben a tavalyi negyedévvel, 25 129 egységnél. Németországban az Audi 8640 egység teljesen elektromos járművet szállított, ami 59%-os ugrást jelentett.

Az Európában az Audi márkájú szállítások, a németországi kivételével, az év első negyedévében 3% -ra 112 707 egységre estek. Németországban az Audi Szállítás 4,8% -kal 48 447 egységre emelkedett az év első három hónapjában.

A társaság a legjobb első negyedévét Lengyelországban, Horvátországban és Ausztriában is megtapasztalta az összes meghajtó típusú szállítás szempontjából.

Az észak -amerikai szállítások (Mexikó kivételével) 2,1% -ra 48 599 egységre estek, főleg azért, mert több modell jelenleg nemzedéken keresztül ment keresztül.

Kínában a szállítások az év első negyedévében 144 471 egységre emelkedtek, ami 7% -kal esett vissza az előző év azonos negyedévéhez képest. Ez elsősorban a hazai kínai piacon a magasabb verseny miatt volt.

Mint ilyen, az Audi az elektromos járművek portfóliójának gyors növekedésén dolgozik, és a helyi fogyasztókhoz igazított modellekkel, valamint a helyi partnerekkel való kapcsolatokkal erősíti kínai működését.

Dániel Szabó

Dániel Szabó

Szabó Dániel vagyok, újságíró és elemző. A társadalmi változások és a politikai narratívák metszéspontjai érdekelnek, különösen közép-európai kontextusban. A 2022 Plusznál hiszek abban, hogy a jó kérdés néha fontosabb, mint a gyors válasz.