Noha az Audi az első negyedévben magasabb villamos járművekigényt tapasztalt, a gyengébb piaci kilátások és az illékony geopolitikai környezet továbbra is mérlegeli a társaságot.
A német autó óriás Audi hétfőn adta ki az első negyedévi eredményeit, 15,4 milliárd eurós bevételt jelentett, ami 12,4% -kal növekedett a 2024 -es megfelelő időszakhoz képest. Ez elsősorban a jobb keverék miatt, a magasabb akkumulátor -elektromos járművek (BEV) értékesítése miatt.
Ennek ellenére az akadályok, például az fokozódó verseny, a gyengébb globális gazdasági kilátások és a geopolitikai volatilitás ellenére voltak.
A működési nyereség az év első negyedévében 537 millió euró volt. Az eladások megtérülése 3,5%volt, elsősorban az eladott áruk magasabb költségei, a CO2 -rendelet rendelkezései és a magasabb BEV részesedés. A nettó cash flow -61 millió euró volt.
Az Audi az év első negyedévében világszerte 46 371 elektromos autót szállított, ami 30,1%-os növekedést jelentett. Franciaországban ezek az elektromos járművek 169% -os igényt tapasztaltak meg, a kereslet 120% -kal ugrott Svájcban is.
Az EV értékesítése 87% -kal emelkedett Hollandiában, míg Norvégia 64% -kal növekedett. Hasonlóképpen, az elektromos autók 59% -kal növekedtek az Audi hazai piacán, Németországban.
A teljes Audi -szállítás az első negyedévben 383 401 járműre érkezett, ami 3,4% -os esés, szemben a 2024 -es azonos negyedévvel.
Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója (vezérigazgatója) elmondta a Volkswagen Group weboldalán található bevételi sajtóközleményben: „A 2025 -ös első néhány hónapban a vállalatunk áthelyezése és a márciusban bekövetkezett munkaügyi tanács közötti megállapodást is megteszünk, amelynek célja a termelékenység, a sebesség és a rugalmasság növelése.
„Az év továbbra is nagyon kihívást jelent a globális gazdasági feltételek miatt. De az Audi megkezdte a stratégiájának végrehajtását, és ezt teljesíti. Modell kezdeményezésünk lépésről lépésre a globális piacokra kerül. Különösen ösztönzik minket az új elektromos modellek értékesítése és megrendelése.”
Jürgen Rittersberger, az Audi pénzügyi vezérigazgatója (CFO) szintén azt mondta: „Az első negyedév legfontosabb adatai egyértelműen azt mutatják, hogy továbbra is javítanunk kell hatékonyságunkat és versenyképességünket, és ezért az Audi átalakulását teljes erőnkkel folytatjuk.”
Hozzátette: „A jövőre vonatkozó megállapodás meghatározta a megfelelő utat. Együtt foglalkozunk a kihívásokkal és a szükséges változásokkal, és visszahozjuk az Audi -t az előtérbe.”
Az egész évre vonatkozó kilátásokra az Audi Group becslése szerint a bevétel valahol 67,5 milliárd és 72,5 milliárd euró között fog elérni, míg a működési margó valószínűleg 7% és 9% között van. A nettó cash flow várhatóan 3 milliárd és 4 milliárd euró között lesz ebben az évben.
A társaság a 2025. számú bevételi sajtóközleményben kijelentette: „A jelenlegi magas volatilitás hátterében az import tarifák pénzügyi következményei, különösen az Egyesült Államokban, nem értékelhetők meggyőzően.
„Jelenleg értékelik a jövőbeni megállapodás pénzügyi következményeit, mivel a megállapodás egyes részeit továbbra is kidolgozzák. Ennek eredményeként az előrejelzés még nem tartalmazza ezt a két tényezőt.”
Az Audi tapasztalatai a teljesen elektromos járművek iránti igények növekedése
Az Audi teljes elektromos modelljeinek szállítása 2025 első negyedévében 50,4% -kal növekedett, szemben a tavalyi negyedévvel, 25 129 egységnél. Németországban az Audi 8640 egység teljesen elektromos járművet szállított, ami 59%-os ugrást jelentett.
Az Európában az Audi márkájú szállítások, a németországi kivételével, az év első negyedévében 3% -ra 112 707 egységre estek. Németországban az Audi Szállítás 4,8% -kal 48 447 egységre emelkedett az év első három hónapjában.
A társaság a legjobb első negyedévét Lengyelországban, Horvátországban és Ausztriában is megtapasztalta az összes meghajtó típusú szállítás szempontjából.
Az észak -amerikai szállítások (Mexikó kivételével) 2,1% -ra 48 599 egységre estek, főleg azért, mert több modell jelenleg nemzedéken keresztül ment keresztül.
Kínában a szállítások az év első negyedévében 144 471 egységre emelkedtek, ami 7% -kal esett vissza az előző év azonos negyedévéhez képest. Ez elsősorban a hazai kínai piacon a magasabb verseny miatt volt.
Mint ilyen, az Audi az elektromos járművek portfóliójának gyors növekedésén dolgozik, és a helyi fogyasztókhoz igazított modellekkel, valamint a helyi partnerekkel való kapcsolatokkal erősíti kínai működését.