A Greenpeace elmondta, hogy áttekintette a műholdas képeket, amelyek egy kb. 1500 hektáron átnyúló olajcsomagot mutatnak az ütközés helyétől.
A világ legkritikusabb olajfojtópontjától keletre, a Hormuz -szorostól keletre keletre való ütközés potenciális környezeti katasztrófát eredményezhet – mondta a Greenpeace csütörtökön.
A két óriási tartályhajók, az Adalynn és a Front Eagle június 17 -én, kedden zuhantak az Ománi -öbölben, és felgyulladtak, mielőtt az Emirati Nemzeti Gárda beavatkozott volna a személyzet tagjainak evakuálására. Az emirati hatóságok szerint nem jelentettek sérüléseket.
A NASA erőforráskezelő rendszerének tűzinformációjáról származó műholdas adatok hőelírást mutattak a környéken kora kedd reggel.
Mennyi olajat hordoznak a tartályhajók?
A Greenpeace elmondta, hogy áttekintette a műholdas képeket, amelyek egy kb. 1500 hektáron átnyúló olajcsomagot mutatnak az ütközés helyétől.
A 23 éves, Adalynn tartályhajó egy úgynevezett orosz „Shadow Fleet” -hez tartozott-ismert, hogy régebbi hajókat működtet az alapvető biztonsági előírások alatt-, és valószínűleg mintegy 70 000 tonna nyersolajat hordott-mondta a csoport.
„Ez csak egy a sok veszélyes esemény közül, amelyek az elmúlt években zajlanak” – mondta Farah Al Hattab, a Greenpeace Közel -Kelet és Észak -Afrika részlege, és hozzátette, hogy az ilyen olaj „veszélyezteti a tengeri életet”.
Az Egyesült Arab Emírségek Energia- és Infrastrukturális Minisztériuma nem válaszolt a megjegyzéskérelemre.
Izrael-Irán konfliktusok hajózási aggályokat vetnek fel
Nem volt azonnal világos, hogy mi okozta a keddi eseményt. Az Ambrey brit tengeri biztonsági cég szerint az Izrael és a közeli Irán közötti harcokhoz nem kapcsolódik.
Az Egyesült Államok Energiainformációs Igazgatósága szerint a Hormuz -szoros, ahol az ütközés történt, a Perzsa -öböl stratégiai tengeri bejárata, és a világ olaj áthaladásának körülbelül egyötödét látja rajta.
2024 -ben napi átlagosan 20 millió hordó olajutazott.
Miután Izrael június 13 -án elindította az Irán elleni légitámadásokat, az olajárak aggodalomra adtak okot, hogy az Iszlám Köztársaság blokkolhatja -e a vízi utat.
A tengeri hajószakértők szerint a hajótulajdonosok egyre inkább óvatosak a vízi út használatáról, néhány hajó szigorította a biztonságot, mások pedig az ottani útvonalakat törölték.
Ahogy az Izrael-Irán konfliktus a hétvégén fokozódott, a szorosban több száz hajó foltos navigációs jeleket látott, és inkább a radarra kellett támaszkodnia.
A Financial Times június 13 -án jelentette be, hogy a világ legnagyobb nyilvánosan tőzsdén jegyzett olajszállító társaság, a Frontline, amely a keddi balesetben részt vevő Front Eagle Oil Tanker tulajdonosa, azt mondta, hogy új szerződéseket fog elutasítani az Öbölbe a Hormuz -szoroson keresztül.