A Ford 1,39 milliárd eurós ütést vár Donald Trump 2025 -es tarifáira

Dániel Szabó

A Ford 1,39 milliárd eurós ütést vár Donald Trump 2025 -es tarifáira

Az amerikai székhelyű vállalat az egyik legkevésbé érintett gépjárműgyártó, amelyet az amerikai kereskedelmi tarifák sújtottak, mégis visszahúzta az év teljes előrejelzését, hivatkozva a bizonytalanságra és a potenciális ellátási lánc zavarára.

A Ford Motor Co. hétfőn kijelentette, hogy 1,5 milliárd dollár (1,39 milliárd euró) elérését várja el nyereségének, a kamat és az adók előtt, az idei tarifák eredményeként. A Társaság visszavonta a teljes éves pénzügyi útmutatást, és felfüggesztette az új kiadványokat, a Trump adminisztráció fejlődő kereskedelempolitikája által okozott bizonytalanság miatt.

A gépjárműgyártót kevésbé érinti Trump elnök 25% -os járművek tarifái, mint más autógyártók.

A múlt héten a General Motors kijelentette, hogy 2025 -ben 5 milliárd dollárt (4,4 milliárd euró) akár 5 milliárd dollár (4,4 milliárd euró) esetleges hatást gyakorol. A Ford és a Tesla várhatóan kisebb hatást fog tapasztalni, mint a GM és más autógyártók, mert több autójukat összegyűjtik az Egyesült Államokban. Ennek ellenére nem lesz jelentéktelen.

A Ford eredetileg a kamat és az adók előtti 2025-es eredményt előrejelzi, 7 milliárd dollártól 8,5 milliárd dollárig (6,2 milliárd euró-7,5 milliárd euró), de hétfőn a társaság szerint a tarifákkal járó kockázatok „a teljes évre vonatkozó útmutatást most frissítik, mivel a kimenetelek potenciális tartományának lehetséges.”

Jim Farley, a Ford vezérigazgatója kimondta annak előnyeit, hogy a magasabb hazai produkció biztosítja a társaságát, és ezt hétfőn ismét megtette, miközben elismerte, hogy az ipar számára a tarifákból való rázkódás még mindig a korai szakaszában van.

„Túl korai felmérni a kapcsolódó piaci dinamikát, ideértve a potenciális iparág széles körű ellátási lánc -zavarait is” – mondta Farley az elemzőkkel folytatott bevételi hívásról. „A legnagyobb amerikai lábnyomú autógyártóknak nagy előnye lesz, és fiú, ez igaz a Fordra. Ez a pólusba helyezi minket.”

A tarifák potenciális hatása uralta a Ford bevételi hívásait, amikor az egyik végrehajtó megjegyezte, hogy csak egy kis baj néhány részben drámai hatással lehet.

„Például a Kínából származó ritkaföldfémiai anyagok, amelyek nemcsak nekünk, hanem az egész iparág számára is behozzák őket, az elmúlt hetekben meglehetősen bonyolultvá váltak” – mondta Kumar Galhotra üzemeltetési igazgató. „Csak néhány részbe telik, ha potenciálisan megszakadhat a termelésünkben.”

Első negyedév (Q1) eredmények

A bejelentés akkor érkezett, amikor az autógyártó beszámolt az első negyedéves eredményeiről, a nyereség hirtelen csökkenésével. A nettó jövedelem az első negyedévben körülbelül kétharmadával esett vissza 471 millió dollárra (417 millió euró), 1,33 milliárd dollárról (1,17 milliárd euró), az előző évhez képest.

A bevétel 5% -kal, 40,7 milliárd dollárra (35,9 milliárd euró) esett vissza az előző év azonos időszakához képest, „a nagykereskedelem csökkentése eredményeként az új termékek bevezetésével és a készlet-egyensúlyba helyezéssel kapcsolatos bizonyos növények tervezett leállításából fakadnak”-mondta a negyedéves jelentés.

Az eredmények a FactSet által megkérdezett elemzők elvárásainak tetején álltak, akik előrejelzik, hogy a bevétel körülbelül 38 milliárd dollár (33,5 milliárd euró).

Kilátások az USA -ban az autógyártási ágazat számára

Donald Trump elnök szerint kereskedelmi politikájának egyik célja az, hogy több olyan termékgyártást, mint például az autók gyártását, az Egyesült Államokba mozgatja. A múlt héten Trump aláírta a végrehajtási parancsokat, hogy ellazítsák a 25% -os tarifájának egy részét az autókon és az autóalkatrészekben egy olyan mozdulatban, amely szerint az elnök azt mondta, hogy az autógyártók több időt engednek a gyártási műveletek átmenetére.

Az autógyártók és a független elemzések azt mutatták, hogy a tarifák növelhetik az árakat, csökkenthetik az értékesítést és az amerikai termelést világszerte kevésbé versenyképesek lehetnek. A Ford azonban nem számít jelentős áremelkedésre. A CNN szerint a gépjárműgyártó elvárja, hogy az amerikai autóárak 1% -1,5% -kal emelkedjenek az év második felében, mivel mind az importált autók, mind az autóalkatrészek esetében kiszabott tarifák.

A Ford megígérte a pénzügyi útmutatás frissítését, amikor az év második negyedévéből adta ki eredményeit.

Dániel Szabó

Dániel Szabó

Szabó Dániel vagyok, újságíró és elemző. A társadalmi változások és a politikai narratívák metszéspontjai érdekelnek, különösen közép-európai kontextusban. A 2022 Plusznál hiszek abban, hogy a jó kérdés néha fontosabb, mint a gyors válasz.