A Doordash, az amerikai élelmiszer -kézbesítési alkalmazás beleegyezett abba, hogy 2,9 milliárd fontért (3,55 milliárd euró) készpénzben vásárolja meg a brit rivális Deliveroo -t, kibővítve üzleti tevékenységét Európában, Ázsiában és a Közel -Keleten.
A San Francisco-i székhelyű Doordash 180 pennyt (2,40 dollárt) fizet minden Deliveroo részvényért, amely 29% -kal több, mint az április 24-i záró ár, az ajánlat bejelentése előtti napon-mondta a társaságok egy közös nyilatkozatban, mielőtt a londoni tőzsde kedden megnyílt a kereskedelemre.
Az üzlet a Doordash második legfontosabb nemzetközi akvizíciója három év alatt, amikor a vállalat kibővül az Egyesült Államok, Kanadában és Ausztráliában található hagyományos bázisából. A Deliveroo megvásárlása és a Helsinki székhelyű Wolt Enterprises 2022-es megszerzése után a Doordash több mint 40 piacon fog működni világszerte.
„Nem tudtam volna jobban izgatni annak kilátásait, hogy mit tudnak együtt elérni Doordash és Deliveroo” – mondta Tony Xu, a Doordash vezérigazgatója.
Mindkét társaságot 2013 -ban alapították, az akkori kialakulóban lévő okostelefonok technológiájával az éttermek és ügyfeleik összekapcsolására a szállítási versenyzők hálózatához.
A Deliveroo most kilenc országban működik, köztük az Egyesült Királyságban és Írországban, amely üzleti tevékenységének 59% -át tette ki 2023 -ban. Ez is üzletet folytat Franciaországban, Olaszországban, Belgiumban, Szingapúrban, az Egyesült Arab Emírségekben, Kuvaitban és Katarban.
Az akvizíció kevesebb, mint három hónappal azután, hogy a Prosus technológiai befektetési társaság beleegyezett abba, hogy amszterdam székhelyű Just Eat Ttet Ttet téteket vásárol 4,1 milliárd euróért (4,29 milliárd dollár), növelve az élelmiszer-szállítási portfólióját Európában.