A rosszindulatú poggyász továbbra is a légitársaságok számára átlagosan 5 milliárd dollár (4,3 milliárd euró).
Egy új jelentés találta a tavaly elveszített táskák számát, köszönhetően a légiközlekedési ipar által alkalmazott technológiai innovációknak.
A rekord 5,3 milliárd utas 2024 -ben repülést tett. Ezek a számok logisztikai kihívásokkal járnak, nem utolsósorban a poggyászkezelő rendszerekre gyakorolt nyomással.
De van jó hír az utazók számára ezen a fronton. A SITA légiközlekedési technológiai társaság új jelentése azt mutatja, hogy a poggyászkezelés nemcsak lépést tart, hanem folyamatosan javul.
Még akkor is, ha az utasok száma 8,2 százalékkal növekedett, a poggyász -rosszul kezelés aránya 2024 -ben 6,3 -ra esett 1000 utasra, az előző évi 6,9 -rel.
Ez a 2023 -hoz képest 8,7 százalékos javulás, és 2007 óta 67 százalékos csökkenés.
A szakértők szerint az automatizálás és az adatok nehéz emelést végeznek, az önkiszolgáló táskák cseppektől a valós idejű követésig.
A rosszindulatú poggyász költségei a légitársaságok évente 4,3 milliárd euróba kerülnek
A jelentés szerint 2024 -ben 33,4 millió táskát rosszul kezeltek. A csoport ezt úgy írja le, hogy „egyértelmű jelzés, hogy bár az előrehaladás valós, a munka messze nem történt meg”.
A pénzügyi hatás azonban továbbra is jelentős. A rosszindulatú poggyász továbbra is a légitársaságok számára átlagosan 5 milliárd dollár (4,3 milliárd euró).
„A technológia változást tett, de a teljesítmény következő ugrásainak feloldása jobb adatmegosztást és zökkenőmentes koordinációt igényel az iparágban” – mondja Sita.
Önkiszolgáló táska cseppek és elektronikus címkék
A jelentés megállapította, hogy az automatizálás és a valós idejű adatok a kulcsa a gyorsabb, pontosabb poggyászműveletek feloldásának.
Az utazók most valószínűleg olyan technológiát találnak, amely a táskáikat kezeli a get-go repülőtereken.
Az érintő, önkiszolgáló táska csepp és nyomon követés elektronikus címkéken, a tárgyak internete és a GPS-en keresztül széles körben elterjedt.
Manapság az utasok 42 % -a használ valós idejű poggyászkövetést. 2027 -re ez a szám várhatóan majdnem kétszeresére és 82 % -ára lesz.
2024 -ben az egyik legfigyelemreméltóbb innováció az Apple megosztási cikkének helyének integrációja a SITA Lost vagy késleltetett poggyászkövető rendszerével, amely lehetővé tette az utasok számára, hogy közvetlenül megosszák az Airtag helyüket a légitársaságokkal.
A British Airways, a Lufthansa, a Qantas, a Cathay Pacific és a Virgin Atlanti -óceán a korai alkalmazottak közé tartoztak.
Egy másik mérföldkő volt az új ipari szabványok bevezetése a poggyászról szóló üzenetküldéshez, amelynek célja, hogy további öt százalékkal csökkentse a rosszindulatú kezelést azáltal, hogy a hangsúlyt az egyszerű jelentésekről a kérdésekről az előrejelzésre és azok megelőzésére való áttérésről.
A poggyászkezelésnek „olyan megbízhatónak kell lennie, mint egy kézbesítési alkalmazás”
Regionálisan a teljesítmény javul az egész fórumon. Észak-Amerika rosszindulatú ráta 4,5 % -kal javult, és a táskák 5,5 % -át 1000 utasonként veszítették el, ami jobb, mint a 2019 előtti szint.
Európa 12,3-ra csökkentette (2022-es 15,7-ről), míg az ázsiai-csendes-óceáni térség fenntartotta globális vezetését mindössze 3,1 rosszul kezelt táskával, 1000 utasonként. Ez még mindig azt jelenti, hogy több mint kétszer annyira valószínű, hogy problémákkal szembesül Európában, mint a világ más részein.
Ennek a technológiai előrelépésnek a másik eredménye, hogy a 33,4 millió rosszul kezelt táska 66 % -át 48 órán belül oldották meg.
Noha valószínűleg nagyobb valószínűséggel szembesül a problémákkal, Európa 48 órán belül 4,4 millió táska visszatérésével vezette az utat. Az Amerika 3,2 millióval követte, míg az ázsiai-csendes-óceáni térség, valamint a Közel-Kelet és Afrika mindegyike több mint egymilliót oldott meg ugyanabban az időkereten belül.
A SITA szerint a folyamatos fejlesztéshez olyan rendszerekre van szükség, amelyek minden játékos – légitársaságok, repülőterek, földkezelők és utasok – intelligens, valós idejű adatáramlás révén összekapcsolják.
„Az utasvárakozások emelkedésével a poggyász már nem kezelhető háttér-logisztikai funkcióként”-állítja a jelentés. „Ez az utazás kritikus része, várhatóan ugyanolyan intuitív módon és megbízhatóan működni, mint egy rideshare vagy kézbesítési alkalmazás.”