Egy új vállalat teljesen magánszobákkal indít alvóvonatokat.
Az alvásvonatok jelenleg Európában élvezik a virágzó reneszánszot, ám néhány utazót még mindig elengedi az a gondolat, hogy megosztják a kabinot idegenekkel.
Míg a sok éjszakai szolgáltatás kétágyas vagy egyetlen kabinot kínál, általában drága lehetőség, és hajlamosak gyorsan eladni ..
Most egy új vállalat elindítja az alvásvonatokat teljesen magánszobákkal – és megígérik, hogy a jegyek nem lesznek több, mint a repülés ára.
„Az éjszakai vonatokat az európai utazások alapvető részévé akarjuk tenni”
A NOX, a berlini székhelyű induló vállalkozás azt mondja, hogy küldetése az, hogy valódi alternatívát kínáljon a rövid távú járatok számára Európában.
2027-től a vállalat azt tervezi, hogy első Európa-egész éjszakai vonatokat üzemeltet, egy vagy két utas számára tervezett kabinokkal.
„Az alvás, amíg a vonat Európában átjut, nagyszerű koncepció. De manapság az embereknek meg kell osztaniuk kabinjaikat idegenekkel, az ágyak szorosak, és ez gyakran drágább, mint a légi utazás”-mondja a Thibault Constant, a Nox társalapítója.
„Meg akarjuk változtatni ezt, és az éjszakai vonatokat az európai utazások nélkülözhetetlen részévé teszik.”
Extra hosszú ágyak és panorámás ablakok
Constant, akit „egyszerűen vasútnak” neveznek, több mint félmillió közösségi média követőjének, több mint 400 éjszakai vonatúton halad az övé alatt.
Azt mondja, hogy ez a tapasztalat döntő hatással volt az új alvók tervezésére.
Három szobakategória lesz: egyetlen tetőtér egy utas számára, felső szintű ággyal, ülés és asztal; dupla tetőtér dupla felső szintű ággyal, két üléssel és egy asztalgal; és egy dupla kilátás, könnyen belépő ágyakkal, amelynek alsó része ülésekké alakul.
Mindhárom szobakategória két méter hosszú ágyakkal rendelkezik, és elegendő hely lesz ahhoz, hogy felálljon és tárolja a poggyászát. Néhány kabin panorámás kilátással is kínál ablakokat.
Az alapító, Janek Smalla szerint a szoba kialakítása lehetővé teszi számukra, hogy több embert illeszkedjenek a vonatokba, mint a hagyományos üzemeltetők képesek.
„Ez, a szigorúan a szabványosításra és az operatív kiválóságra való párosítva, lehetővé teszi számunkra, hogy megfizethető viteldíjakat kínáljunk több mint 35 európai útvonalon” – tette hozzá.
„A jegyárak olyan alacsonyak, mint a légi viteldíjak”
A cél az, hogy 2035 -ig 100 európai város közötti éjszakai vonatkapcsolatot kínáljanak. Ide tartoznak Párizs, Barcelona, Amszterdam, Koppenhága, Varsó, Budapest és Róma.
A vállalat azt akarja, hogy a hálózat életképes alternatívává váljon a rövid távú járatok számára, mondván, hogy „a jegyáraknak olyan alacsony, mint a légi viteldíjak ajánlását”.
Az érdeklődő utazók már felfedezhetik a tervezett ütemterveket és az árakat a NOX webhelyén. Az egyszemélyes szobák 79 euró, a kettős szobák 149 eurónál kezdődnek.
Lesz egy étel- és italszolgáltatás a fedélzeten, a kerékpárok számára és a kerekes székkel megközelíthető edzők.
Az utazók csatlakozhatnak az ingyenes korai madárklubhoz, hogy naprakészen maradjanak, kedvezményes díjakat kapjanak és korai hozzáférést kapjanak a foglalásokhoz.