A német autógyártó bevételt jelentett az előző évi szint alatt, de megerősítette az idei évre vonatkozó pénzügyi célokat, és azt mondta, hogy az Egyesült Államok kereskedelmi tarifájának egy része ideiglenes lesz.
A BMW Group az év első negyedévében jelentősen csökkenti bevételének csökkenését, amelyet részben Kínában az alacsonyabb kereslet vezet.
A csoport emellett jelentősen növekvő EV -értékesítést jelentett, és megerősítette 2025 -es pénzügyi útmutatását, hivatkozva arra, hogy az elvárások az általános kereslet növekedni fog az idén sok piacon.
A BMW Group nettó nyeresége 26,4% -kal 2,17 milliárd euróra esett vissza 2025 első három hónapjában az előző évhez képest.
Az autóipari szegmens margója 6,9%volt, a jelenlegi útmutatás felső végéhez közel, és az elemzők vártnál jobb.
A csoportos bevételek 7,8% -kal 33,75 milliárd euróra csökkentek, elsősorban a gyenge fogyasztói kereslet és az alacsony árszint miatt Kínában. Ezt részben ellensúlyozta a szilárd növekedés Európában (+6,2%) és az Amerikában (+5,3%).
Összességében a csoport összesen 586 117 BMW, Mini és Rolls-Royce márka járművet szállított az ügyfeleknek január és március között, ami valamivel kevesebb volt, mint az előző évben.
A szállított járművek több mint egynegyedét villamosították (26,9%), és a szállított teljesen elektromos járművek száma 32,4% -kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
A BMW Group megerősítette a teljes éves útmutatást
A prémium járművek iránti kereslet növekedésével a BMW Csoport megerősítette az évre vonatkozó útmutatásait, míg a riválisai, köztük a Mercedes-Benz és a Ford, meghúzták a 2025-es előrejelzéseiket, nagyrészt az amerikai kereskedelmi tarifákból származó bizonytalanság miatt.
A BMW csoport március közepén már bejelentette, hogy 1 milliárd eurós eurót vár a kereskedelmi tarifákból származó bevételekre. Most hozzátették, hogy „a csoport elvárja, hogy a tarifák némelyike ideiglenes legyen, 2025 júliusától csökkentve.”
A BMW Group negyedéves jelentésében kijelentette, hogy „várja az enyhe értékesítés növekedését, mivel a teljesen elektromos járművek hozzájárulnak a szállítás valamivel magasabb részéhez”. Az adó előtti csoportos bevétel várhatóan megegyezik az előző évre, és az autóipari szegmens EBIT-margója az előrejelzések szerint az 5,0–7,0%tartományban van.
A jelentés azonban azt mondta, hogy „a geopolitikai fejlemények és a kereskedelmi feszültségek már tartósan kockázati forrásokká váltak”, ami potenciális ellátási lánc -zavarokhoz vezethet.
A vártnál jobb eredmények egy magabiztos kilátással növelték a csoport részvényárfolyamát, amely több mint 3% -kal növekedett a németországi CEST 11-kor.