A WhatsApp felhasználók hamarosan hirdetéseket kapnak. Ez visszaesést okozhat Európában

Dániel Szabó

A WhatsApp felhasználók hamarosan hirdetéseket kapnak. Ez visszaesést okozhat Európában

A WhatsApp most elkezdi megjeleníteni hirdetéseket a népszerű csevegőalkalmazáson, miután évek óta ingyenes szolgáltatásokat nyújtott, anélkül, hogy vonalak csatolnának.

A WhatsApp elmondta, hogy a felhasználók elkezdenek hirdetéseket látni az alkalmazás egyes részein, mivel a tulajdonos meta platformjai új bevételi forrást ápolnak azáltal, hogy megcsapják az üzenetküldő szolgáltatást használó milliárd embert.

A hirdetéseket csak az alkalmazás frissítései lapon mutatják be, amelyet napi 1,5 milliárd ember használ. A fejlesztők szerint azonban nem jelennek meg, ahol a személyes csevegések találhatók.

„A WhatsApp személyes üzenetküldő tapasztalata nem változik, és a személyes üzenetek, a hívások és az állapotok végpontok közötti titkosítva vannak, és nem használhatók hirdetések megjelenítésére”-mondta a WhatsApp a hétfőn egy blogbejegyzésben.

Ez egy nagy változás a társaság számára, amelynek alapítói, Jan Koum és Brian Acton megígérte, hogy a platformon mentes a hirdetésektől, amikor 2009 -ben létrehozták.

A Facebook 2014 -ben vásárolta meg a WhatsApp -ot, és a pár néhány évvel később távozott. A Meta Platforms Inc. anyavállalat már régóta próbál bevételt generálni a WhatsApp -tól.

A WhatsApp szerint a hirdetéseket olyan információk alapján célozzák meg a felhasználóknak, mint az életkoruk, az ország vagy a város, ahol megtalálhatók, az általuk használt nyelv, a csatornák, amelyeket az alkalmazásban követnek, és hogyan lépnek kapcsolatba az általuk látott hirdetésekkel.

A WhatsApp azt mondta, hogy nem fog olyan személyes üzeneteket, hívásokat és csoportokat használni, amelyeknek a felhasználó tagja a felhasználó számára.

Az Európai Bizottság tavaly jelezte, hogy a lépés nem felel meg a digitális piacokról szóló törvénynek (DMA) és az általános adatvédelmi rendelet (GDPR).

Max Schrems adatvédelmi aktivista vezetésével a Digitális Jogok Európai Jogi Központja (NOYB) elmondta, hogy a Meta „fizetés vagy oké” megközelítése hatékonyan arra készteti a felhasználókat, hogy válasszanak a magánélet és a megfizethetőség között.

„A Meta pontosan ellentétes azzal, amit az EU törvénye megkövetel” – mondta Schrems nyilatkozatában.

„A különféle platformok adatait összekapcsolják, és a felhasználókat nyomon követik, hogy valódi választás nélkül reklámozzák. Az adatok összekapcsolása és a személyre szabott hirdetések bemutatása egyértelműen illegális” – tette hozzá.

Noyb azt mondta, hogy megvizsgálja a Meta cselekedeteit, és „eljárásokat kezdeményez a társaság ellen”, ha szükséges „.

A részletek a Meta gyakorlati megvalósításától függnek, ezért még nem lehet meggyőzően értékelni.

Schrems azt mondta, hogy várja a WhatsApp Exodus -t az üzenetküldő alkalmazás jelére.

„A Signal ugyanolyan jól működik, mint a WhatsApp, de nonprofit és adományt finanszírozott”-mondta.

A WhatsApp hétfőn három hirdetési funkciót mutatott be, amikor megpróbálja monetizálni az alkalmazás felhasználói bázisát. A csatornák havi díjat számíthatnak fel a felhasználók számára az előfizetésekért, hogy exkluzív frissítéseket kapjanak.

Az üzleti tulajdonosok fizethetnek, hogy előmozdítsák csatornájuk láthatóságát az új felhasználók számára.

A Meta bevételeinek nagy része hirdetésekből származik. 2025-ben a kaliforniai székhelyű Menlo Park bevétele 164,5 milliárd dollár (142 milliárd euró) és 160,6 milliárd dollár (138 milliárd euró) volt a reklámból.

Dániel Szabó

Dániel Szabó

Szabó Dániel vagyok, újságíró és elemző. A társadalmi változások és a politikai narratívák metszéspontjai érdekelnek, különösen közép-európai kontextusban. A 2022 Plusznál hiszek abban, hogy a jó kérdés néha fontosabb, mint a gyors válasz.