Felmérés: A legtöbb európaiak aggódnak a digitális magánéletük miatt – és ez befolyásolja, hogyan használják az AI -t

Dániel Szabó

Felmérés: A legtöbb európaiak aggódnak a digitális magánéletük miatt - és ez befolyásolja, hogyan használják az AI -t

A Samsung Electronics új kutatása azt mutatja, hogy a fogyasztói félelem a magánélet elleni félelmektől elakadhatja az AI jövőjét az európai otthonokban.

A 10 európaiak közül csaknem kilenc aggódik a magánéletük miatt, és inkább hajlandó lenne magában foglalni a technológiát a mesterséges intelligenciával (AI), ha tudnák, hogy adataik biztonságosak – találta egy új felmérés.

A Samsung Electronics kutatásai kimutatták, hogy a magánélet védelme mellett egyre több európaiak (62 %) hajlandóak lennének használni az AI -t, ha megértik az életmódjuk előnyeit.

Az adatok akkor érkeznek, amikor a technológiai vállalatok versenyeznek, hogy integrálják az AI -t a moduljaikba, például az Apple, amely ezen a héten több frissítést jelentett be, köztük az AI intelligens órájában, hogy jobb egészségügyi adatokat biztosítson a felhasználók számára.

Az internetes adatkaparás az egyik legnagyobb vita az AI -ben, olyan technológiai vállalatokkal, mint például az Openai, azt állítják, hogy az összes online tartalmat az AI modellek kiképzésére kell használni, ami a szerzői jogok és az adatgyakorlatok terén eljáráshoz vezetett.

A felmérés azonban azt is kimutatta, hogy az adatvédelmi aggályok széles körűek, például csalások és metaadatok, amelyeket az emberek azonosítására használnak.

Az adatok azt is kimutatták, hogy a válaszadók 75 % -a úgy érezte, hogy az adatok kezelése stresszes.

Az európai ország, ahol az emberek voltak a leginkább stresszes, Spanyolország volt (88 %), majd Görögország (87 %), valamint Franciaország és Olaszország (mindkettő 75 %).

A felmérés azonban azt is kimutatta, hogy az adatvédelmi aggályok széles körűek, például csalások és metaadatok, amelyeket az emberek azonosítására használnak.

Félelmek a fogyasztók visszatartását

Míg a legtöbb fogyasztó az okostelefonok magánélete miatt aggódott, csaknem 50 % -uk gondoskodott a telefonok magánéletéről minden nap, több mint egyharmaduk soha nem gondolt az otthoni intelligens készülékek biztonságáról, például a robot porszívóknak vagy az intelligens hűtőszekrényekről.

A biztonság körüli félelmek megakadályozzák egyes fogyasztókat (18 %) abban, hogy megosztják az adatokat intelligens eszközeik között. Ez viszont visszatartja a fogyasztókat abban, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a technikájukból – mondta a felmérés.

A Januárban a Consumer Electronics Show (CES) kiállításán a Samsung Electronics azt mondta, hogy otthoni eszközöket csatlakoztatni akar, hogy egy robot vákuum automatikusan megtisztuljon egy hajszárító használat után.

„Ez a kutatás kiemeli a növekvő tendenciát: míg a fogyasztók proaktívan kezelik az okostelefonok magánéletének kezelését, gyakran figyelmen kívül hagyják a csatlakoztatott eszközök szélesebb ökoszisztémáját” – mondta Dr. Seungwon Shin, a vállalati EVP és a Samsung Electronics biztonsági csoportjának biztonsági csoportja.

„Ez azt is tükrözi, hogy a habozást az AI-alapú tapasztalatok teljes mértékben átfogja, amelyet nagymértékben az adathasználat körüli bizonytalanság vezet.”

Több mint 8000 embert vizsgáltak meg az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában, Horvátországban és Görögországban áprilisban.

Dániel Szabó

Dániel Szabó

Szabó Dániel vagyok, újságíró és elemző. A társadalmi változások és a politikai narratívák metszéspontjai érdekelnek, különösen közép-európai kontextusban. A 2022 Plusznál hiszek abban, hogy a jó kérdés néha fontosabb, mint a gyors válasz.