A mikroplasztika az összes ökoszisztéma legrosszabb szennyezői közé tartozik, és káros lehet az egész életre. Megvizsgáljuk, hogy az új szabályozás hogyan csökkentheti a nagyobb termékek gyártásához használt műanyag pelletek szállításának gyakran előforduló szennyeződését.
A mikroplasztika mérete 5 mm -től mikroszkópos szintig terjed, és tudományos bizonyítékok vannak arra, hogy azok szennyezik a talajt – ami károsíthatja a mezőgazdaságot -, és hogy a vízi utakra szivárgás és a tenger az állatok lenyeléséhez vezet, beleértve a halakat is, amelyeket az emberek viszont fogyasztanak.
Egyes tudományos tanulmányok szerint a mikroplasztika véletlenfogyasztása egészségügyi kockázatot jelenthet, például csökkent termékenység és rák. A közönség tisztában van ezekkel a veszélyekkel, és azt akarja, hogy a blokk szigorúbb intézkedéseket fogadjon el.
„Hallottam, hogy a mikroplasztika akár behatolhat az agyi kéregbe, amely az agyunk része. Amikor belépnek a véráramba, súlyosan befolyásolják a reproduktív egészségét” – mondta Athén (Görögország) lakosa.
„Úgy gondolom, hogy az Európai Unió dönthet úgy, hogy kevesebb műanyagot használ, mind az iparban, mind a napi fogyasztásunkban” – mondta egy másik brüsszeli lakos (Belgium).
Az intézmények nemrégiben kötöttek megállapodást egy új rendeletről, amely kötelezettségeket határoz meg azoknak a vállalatoknak, amelyek műanyag pelleteket tárolnak a helyiségükön, és azok számára, akik azokat szállítják.
„A nagyvállalatoknak, amelyek évente több mint 1500 tonnát költenek, igazolást kell szerezniük egy független harmadik féltől. Az évente több mint 1500 tonnát költöztető kisvállalatoknak egyetlen tanúsítást kell szerezniük. Kisvállalkozások, amelyek kevesebb, mint 1000 tonnát mozgatnak, és mikro-vállalkozásoknak, önmagukban kell kiállítaniuk a magauron.
Miért és hogyan fogják betartani a nem EU-szolgáltatók?
Minden évben legfeljebb 7300 tehergépkocsi -műanyag pelletnek felel meg a környezetnek. Az Európai Bizottság becslése szerint az új szabályoknak akár 74%-kal kell csökkenteniük a műanyag pellet veszteségeket. Ennek elérése érdekében a szabályok a nem EU-nál nem szereplő szolgáltatókra is vonatkoznak.
„Az EU -n kívüli vállalkozásoknak, amelyek a területünkön dolgoznak, meghatalmazott képviselővel kell rendelkezniük, aki elmagyarázza, hogyan tartják be az európai szabványokat a tagállamok minden hozzáértő hatósága számára” – mondta César Luena, az Európai Parlament egyik vezető tárgyalója.
Néhány nem kormányzati szervezet ellentétes a végrehajtás mentességeivel és késedelmeivel, különös tekintettel a kisvállalkozások enyhébb szabályaira.
„A kkv -k valójában a műanyag ellátási lánc túlnyomó többségét képviselik, amely 98% -ot tesz ki az átalakításban és 97% -ot a szállítás és a tárolás során” – mondta Gregoire Lory.
A tengeri szállításnak inkább három, mint két éve lesz, mint a többi vállalat, hogy megfeleljenek a szabályoknak, a tengerben a magas szintű szennyezés ellenére. Néhány tagállamnak a nyomása jelentős tengeri gazdasági tevékenységet folytatott.
„Ciprus, Görögország, Málta és Horvátország azon országok között voltak, akik három évig kértek, mert több időre volt szükségük az alkalmazkodáshoz” – erősítette meg a parlamenti képviselő.
A műanyag pellet tárolására és szállítására vonatkozó új szabályok megsértése a vállalat forgalmának legalább 3% -ának a bírsághoz vezethet. A kormányok súlyos szennyeződés esetén büntetőeljárást is kezdeményezhetnek.
Nézze meg a videót itt!
Újságíró: Isabel Marques da Silva
Tartalomtermelés: Pilar Montero López
Video produkció: Zacharia Vigneron
Grafizmus: Loredana Dumitru
Szerkesztői koordináció: Ana Lázaro Bosch és Jeremy Fleming-Jones