Ez a dániai kis sziget lehetővé teszi a stresszes hallgatók számára, hogy kihúzzák a zavaró tényezőket és tanulmányozzák a természetben

Dániel Szabó

Ez a dániai kis sziget lehetővé teszi a stresszes hallgatók számára, hogy kihúzzák a zavaró tényezőket és tanulmányozzák a természetben

A „Youth Island” egy 30 perces hajóútra van Koppenhágaiból, és visszavonulást kínál azoknak a hallgatóknak, akik küzdenek a város zavaró tényezőitől való leválasztás érdekében.

A vizsgákat gyakran kapcsolják a nyomás, a hosszú ütéses éjszakákkal és a kényelmes tanulmányozás kétségbeesetten történő keresésével.

De mi van, ha mindezt hátrahagyhatja, és elmozdulhatna a zavaró tényezőktől?

Egy kis sziget Dánia partjainál – körülbelül 30 perces hajóútra Koppenhágatól – lehetőséget kínál arra, hogy pontosan ezt tegye.

Az Ungdomsøen, vagy az angol nyelvű „The Youth Island” elnevezésű volt haditengerészeti erőd az egyetemi hallgatók házigazdáját játszik, akiket meghívnak egy tanulmányi visszavonulásra, amelynek célja, hogy segítsen nekik koncentrálni a tanfolyamukra – és adnak nekik is a lélegzetet.

A szigetet az Ungdomsøen Alapítvány üzemelteti, egy olyan civil szervezet, amely megszervezi a tanulmányi visszavonulást a mindennapi élet elmenekülését kívánó fővárosban.

Mina Kjeldsen, a kezdeményezés mögött meghúzódó projektmenedzser azt mondja, hogy a motiváció az, hogy hozzáférhető helyet kínáljon a hallgatók széles skálájának, hogy összpontosítsanak és segítsenek egymásnak tanulmányaikkal és vizsgakészítményeikkel.

„Ha nehéz befejezni a vizsgáját, és stresszes, jó érzés, mintha együtt lennél” – tette hozzá Kjeldsen.

Kjeldsen szerint a kezdeményezés 20–40 hallgatót hoz össze néhány napos közösségi élet, tudományos munka és strukturált állásidő miatt.

A résztvevők hajóval érkeznek, és arra ösztönzik őket, hogy teljesen leválasztják a városi életet.

Nagyon különbözik attól, hogy a könyvtárban üljön az összes többi hallgatóval, stresszel. Örülök, hogy van ilyen hely.

Padló

Hallgató a Roskilde Egyetemen

A 70 000 M2 mesterséges sziget friss levegőt, nyitott teret és csendes ritmust kínál, amely élesen ellentétben áll a szárazföldi hallgatói élet ütemével.

„Mindig sok kritikát hallottam, hogy Koppenhágában új foltokat találjanak a tanulásra. Fáradsz az egyik kávézóba, mert túl elfoglalt, és akkor egy másikhoz megy, és elvonja a figyelmét, és nem lehet az iskolájában, mert minden nap ott vagy” – mondta Sol Remsmussen, az egyik rendezvény házigazdája és egy önkéntes az Ungdomsøen -en.

„Nincs a zaj, csak nap és kék ég, és néhány szép tanulási helyed van. Ez nem igazán lehetőség, hogy a mindennapi élet hangsúlyozza. Meséled” – tette hozzá Rasmussen.

Másfajta tanulmányi környezet

A nap folyamán a hallgatók csoportos projektekkel, vizsgapapírokkal és dolgozat -tervezetekkel dolgoznak. Néhányan maguk jöttek, mások az osztálytársaik mellett.

Andreas, egy angol irodalmi hallgató, megtudta a tanulmány visszavonulását, amikor hangsúlyozta a dolgozatát, és úgy gondolta, hogy ez egy „tökéletes lehetőség” a város zavaró tényezőitől való távolságra.

Megállapította magának az ambiciózus célt, hogy 15-20 oldalas vázlatot írjon, miközben a szigeten van.

Angelyn, az őskori régészeti hallgató, második alkalommal visszatért, hogy részt vegyen, mivel úgy gondolja, hogy a szünetek során kívül tartózkodás segíti magát.

„Ezenkívül egyszerre és mindent fel kell ébrednünk. Tehát ez olyan koncentrált, és csak nem fekszik túl sokáig az ágyban” – magyarázta.

A koppenhágai hallgatók a szigeten telepednek le.

„Nagyon különbözik attól, hogy a könyvtárban üljön az összes többi hallgatóval, hangsúlyozva. Örülök, hogy van egy ilyen hely” – mondta Mareike, a Roskilde Egyetem társadalmi vállalkozói és menedzsment hallgatója az EuroneWS -nek.

A környezeti pszichológusok szerint az olyan elszigeteltség, amelyet egy olyan környezet, amelyhez ez a sziget kínál, valóban segíthet a stresszkezelésben és a hallgatók számára.

„A fókusz visszanyerésének egyik fontos szempontja és könnyebben való összpontosítás az, hogy csökkentse a zavaró tényezők számát azáltal, hogy kilép a rutinból, és kilép a normál környezetéből egy olyan helyre, ahol nem annyira felhívják a figyelmet” – mondta Freddie Lymeus, az UPPSALA Egyetem környezeti pszichológiájának kutatója, a svédországi 2022 Plusz.

A peer-to-peer támogatás mellett a Retreat szakmai felügyeletet is kínál. A Roskilde Egyetemi előadókat felkérték, hogy nyújtsanak egy-egy útmutatást a hosszabb projektekkel vagy tézisekkel foglalkozó hallgatók számára.

„45 perces ülésünk van, ahol a hallgatók elmondják nekünk kutatásaikat”-mondta Mette Apollo Rasmussen, az egyetem kutatója az EuroneWS Next-nek.

„Van egy esélyünk arra, hogy csendesen üljünk le, és egy kicsit mélyen mélyüljünk a különféle hallgatók kutatásaival” – tette hozzá.

A kutatók szerint a sziget elszigeteltsége valóban erősíti az írási folyamatot.

„Mint kutatók, tudjuk, hogy a fókusz valóban, nagyon fontos … Itt nem hagyhatsz el csak. A hajó csak holnap távozik. Tehát kénytelen maradni a folyamaton belül. Ha elakad, szünetet tart. De vele maradsz.

A háttérből meg kell érteni, hogy az egyetemi hallgatók, tekintettel társadalmi -gazdasági hátterükre és demográfiai adatokra, általában sokkal egészségtelenek pszichológiai értelemben, mint amilyennek kellene lenniük.

Freddie Lymeus

Környezetvédelmi pszichológiai kutató, Uppsala Egyetem

Közös ételek és szaunák

A visszavonulás egyensúlyba hozza az intenzív tudományos fókuszt a relaxáció és a szocializáció pillanataival.

Az estéket együtt főzni, megosztott asztalok körül étkezni, és néha egy tengerparti szaunában vagy úszni. Az ötlet az, hogy a hallgatókat ne csak munkájukkal, hanem egymással is kapcsolatba hozzák.

„Amikor együtt vacsorát és beszélgetést is főz, akkor levonja ezt a nyomást” – mondta Rasmussen.

„Más körülmények között látják egymást, és ez segít az embereknek beszélni a tanulással kapcsolatos nehézségekről” – tette hozzá.

A kezdeményezés szervezői úgy vélik, hogy ez az informális támogatási rendszer ugyanolyan fontos lehet, mint bármely tudományos visszajelzés. Azt mondják, hogy a hallgatók gyakran nem ismerik egymást, hanem megosztott tapasztalatokkal és új perspektívákkal távoznak.

„Csak beszélgettünk egy csoporttal, aki azt mondta, hogy valóban nagyon jó beszélni másokkal arról, hogy miként érzik magukat a mesterképzésről, mert nagyon gyakran nem vitatjuk meg, hogyan érezzük magunkat” – mondta Lindstrøm.

A résztvevők kollégiumokban vagy kültéri menhelyekben alszanak, és lehetőségük van arra, hogy idejük nagy részét szabadban töltsék, miközben tanulnak, járnak és pihennek.

„Amit nagyon várom, az határozottan alszik, de ugyanakkor tanulmányozom” – mondta Mattias, a Koppenhágai Design és Technológiai Iskola termékfejlesztési és műszaki integrációs hallgatója az EuroneWS -nek.

Lymeus szerint bátorító az ilyen típusú kezdeményezések megtekintése.

„A háttérből meg kell érteni, hogy az egyetemi hallgatók, tekintettel társadalmi -gazdasági hátterükre és demográfiai adatokra, általában sokkal egészségtelenek pszichológiai értelemben, mint amilyennek kellene lenniük” – mondta Lymeus.

Azt mondja, hogy a természettel való érintkezés, különösen a csoportos tevékenységekkel kombinálva, az egyik megoldás.

„Számos évtizeden keresztül végzett kutatás alátámasztja azt az elképzelést, hogy amikor a természettel kapcsolatba lépünk, hajlamosak vagyunk csökkenteni a stressz szintjét, visszanyerjük a kreativitást és a koncentrációt, javítjuk a hangulatot, a kreativitást és a nyitottságot, valamint sok más jó dolgot, amelyek segítenek az embernek a tanulmányokban is fellépni” – tette hozzá.

Ungdoms¨øen fentről látva, amikor a hallgatók felfedezik és elkezdenek telepedni a szigeten.
Ungdoms¨øen fentről látva, amikor a hallgatók felfedezik és elkezdenek telepedni a szigeten.

Ifjúsági vezetésű kísérlet a közösségi tanulásban

A visszavonulást fiatal önkéntesek szervezik, akik egy évig a szigeten élnek, látogatókat fogadnak és fejlesztik a fiatalok növekedését és részvételét.

Reméljük, hogy ebben a környezetben a hallgatók nemcsak a vizsgákon dolgoznak, hanem arra is, hogy hogyan kapcsolódnak a tanuláshoz és egymáshoz.

„Hozzuk magunkat saját értékeinket” – mondta Rasmussen. „A sokféleségre összpontosítunk, és hogy mindenki számára lehetővé tegyük a helyet. Ez a szoba része, amelyet itt készítünk”.

Az Ungdomsøen elképzelése, amely a koppenhágai önkormányzat és a dán társaságok finanszírozását kapja, az, hogy „segítsen a fiataloknak felfedezni, mit érhetnek el, amikor a fókusz, az együttműködés és a közösség összejönnek” egy ideiglenes teret teremtve a mindennapi élettől.

Több mint 20 hálószobát kínál egy hatalmas épületben, amelyet a dán haditengerészet szállásaként használtak. Az épületet felújították, amikor a sziget 2019 -ben megnyílt a fiatalok számára Dániában.

A mesterséges szigetet 1894 -ben katonai erődként építették. A befejezésének idején a világ legnagyobb tengeri erődjének tekintették, és továbbra is a legnagyobb ember által készített sziget ütközés nélkül.

Míg a tanulmányokhoz hasonló kezdeményezések dicséretesek, mondja Lymeus, költséges lehet más városok és egyetemek megvalósítása.

„A megközelítés másik módja az lehet, hogy a környezetek rekonstruálásával vagy feltalálásával dolgozzunk, amelyekben élünk és dolgozunk, hogy általában jobban támogatjuk az ilyen típusú dolgot” – mondta Lymeus.

„Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon érdekes és dicséretes kezdeményezés. És sok egyetem valószínűleg többet tehetne a már meglévő terek felhasználása szempontjából”.

A történetről bővebben nézze meg a videót a fenti médialejátszóban.

Dániel Szabó

Dániel Szabó

Szabó Dániel vagyok, újságíró és elemző. A társadalmi változások és a politikai narratívák metszéspontjai érdekelnek, különösen közép-európai kontextusban. A 2022 Plusznál hiszek abban, hogy a jó kérdés néha fontosabb, mint a gyors válasz.