A Belső minisztérium adatai szerint a szabálytalan migráns érkezések száma 2024 -ben 63 970 -et ért el.
„Ha elég pénzt szereztem volna a halászatban, soha nem jöttem volna Európába.”
Ezek a Memedou Racine Seck, a szenegáli bevándorló és a volt halász szavai. Tapasztalata hangsúlyozza egy új jelentés megállapításait, amelyek arra a következtetésre jutnak, hogy a külföldi hajók túlhalása egyre növekvő számú szenegálisan arra készteti a világ leghalálosabb migrációs útvonalát Spanyolország Kanári -szigeteire.
A SECK elmondta a Nonprofit Környezetvédelmi Igazságügyi Alapítványnak (EFJ), aki a kutatást írta, hogy 13 ember halt meg a fedélzeten Spanyolországba vezető útja során.
A halászat kulcsfontosságú a Szenegál gazdaságában, munkaerő kb. 3% -ánál foglalkoztatva, és központi szerepet játszik az ország élelmezési biztonságában.
A kisméretű szenegáli halászok megélhetésének azonban a külföldi hajók ipari halászatának egyre növekvő veszélyével szembesülnek, amelyek elkapásaik nagy részét az EU és egyre inkább Kína piacára exportálják.
A jelentés két környezetvédelmi nem kormányzati szervezet, az ClienteArth és az Oceana, a múlt hónapban pert indított a spanyol kormány ellen, azzal vádolva, hogy nem vizsgálta meg és szankcionálja a spanyolul láncolt hajókat, akiket Szenegál és Bissau partjain kívüli illegális halászati gyakorlatok gyanúsítottak.
Évtizedes túlhalászás
Az ország halpopulációit fenyegetik – találták a jelentés, amelynek hivatkozása arra utal, hogy a Szenegálban halászott fajok 57% -a összeomlik. Ez rámutat arra, hogy az ipari és a kis méretű flották évtizedes túlhalászási évtizedek, valamint az export mennyisége.
Az alsó vonóhornyon támaszkodó hajók, ahol a hajók egy súlyozott hálót húznak az óceán fenekén, különösen káros a tengeri ökoszisztémákra, és Szenegál ipari halászati flottájának több mint 90% -a alsó vonóhálós.
A jelentés arra a következtetésre jut, hogy a túlhalászás és az illegális halászat kimeríti a halpopulációkat, súlyosbítja az élelmiszer -bizonytalanságot és növeli a szegénységet. Ez viszont arra készteti az embereket, hogy tegyék meg esélyeiket a veszélyes átkeléssel Nyugat -Afrikából Spanyolország Kanári -szigetekre.
A Spanyolország Belügyminisztériumának adatainak megfelelően a Spanyolország Belső Minisztériumának adatainak megfelelően elérte a Spanyolországba érkező szabálytalan migránsok számát, amely 2022 -ben több mint kétszerese. A többség a Kanári -szigetekre érkezett, ahol 2022 és 2024 között 200% -kal érkezett. Senegal a szigetekre érkezett három legfelsõbb nemzeti ország közé tartozik.
A növekvő számú ember megpróbálja az utazást, annak ellenére, hogy Nyugat -Afrikából a Kanári -szigetekre vezető út a világ legveszélyesebb kereszteződései között. A spanyol Caminando Fronteras szerint összesen 3 176 bevándorló meghalt Szenegálról a Kanári -szigetekre való átkelést 2023 -ban.
2023 augusztusában egy csónakot fedeztek fel, amely a Cape Verde partjain sodródott, miután egy hónappal ezelőtt elhagyta a Fass Boye -t, a szenegál part menti halászati közösségét. A fedélzeten lévő 101 ember közül csak 38 bejelentett túlélő volt.
„A közelmúltban egyetlen csónak sem megy a tengerbe”
Modou Boye Seck, aki elvesztette „fiai, unokaöccsei és unokája ebben a tragédiában”, Szenegál halászati válságát vádolta. Azt mondta az EFJ -nek: „Az utóbbi időben nem mennek hajók a tengerbe. És ez az a nehézség, amellyel a fiatalok foglalkoznak, és ez rájuk okozta ezt a tragikus halált, és ez a legszomorúbb dolog.”
Karim Sall, az Agire elnöke, a Joal-Fadiouth tengeri védett területén működő szenegáli szervezet elnöke kifejezte haragját a külföldi túlhalászásnak a part menti közösségeire gyakorolt hatására.
„Annyira dühös vagyok, amikor (külföldi nemzetek) panaszkodnak a bevándorlásról, mert ők az igazi kalózok, és amit tettek, rosszabb, mint a titkos bevándorlás” – mondta.
„Kockáztatjuk az életünket, hogy elmenjünk, de azért jönnek ide, hogy ellopják a halainkat. Ez lopás – az erőforrásainkat elraboljuk, hogy táplálják saját lakosaikat, miközben szenvedünk.”
A jelentés felvázolja a szenegáli kormány, az EU és az ipari halászati szervezetek, amelyek a szenegáli vizekben működő ipari halászati szervezetek kulcsfontosságú ajánlásait vázolják, hogy foglalkozzanak a Szenegál halászatával szembesülő válsággal és csökkentsék a kereszteződéseket.
Szükségesebb irányítást és átláthatóságot igényel Szenegál halászati ágazatának és a rajta támaszkodó közösségeknek.
Steve Trent, az EFJ vezérigazgatója és alapítója hangsúlyozta a szenegál halászati ágazatával szembeni válság számtalan hatását.
„A kis léptékű halászok elsöprő versenyen állnak az ipari hajóktól, ami romló életkörülményekhez, csökkentett élelmiszerbiztonsághoz és elvesztett megélhetéshez vezet. A következmények messzemenőek, hozzájárulva a tengeren elkövetett migránsok halálának zavaró növekedéséhez.”
Arra sürgette az európai hatóságokat, hogy „véget érjenek ezt most, és térjenek vissza Szenegál halászatának Szenegál népének”.
Az Európai Bizottság tisztviselője azt mondta az EuroneWS-nek, hogy a Bizottságnak nulla tolerancia politikája van az illegális, be nem jelentett és szabályozatlan halászat felé.
A tisztviselő szerint a Bizottság tavaly májusban azonosította Szenegált, hogy nem működött együtt az ilyen gyakorlatok elleni küzdelemben, és hogy az európai hajók tavaly novemberben elhagyták Szenegál vizeit.
Hozzátették, hogy az EU „továbbra is hajlandó támogatni Szenegált az IUU horgászatának leküzdésére és az azonosított hiányosságok kezelésében”.