A Google bevezeti az új „AI mód” funkciót a megújult ajánlatban a keresés forradalmasítására

Dániel Szabó

A Google bevezeti az új „AI mód” funkciót a megújult ajánlatban a keresés forradalmasítására

A technológiai óriás bevezet egy új „AI módot”, amely beágyazza a Chatbot képességeit a keresőmotorjába, hogy lépést tartson a riválisokkal, mint például az Openai Chatgpt.

A Google kedden felszabadította a mesterséges intelligencia (AI) technológia újabb hullámát, hogy felgyorsítsa a keresőmotorjának egy éven át tartó átalakítását.

A technológiai óriás megváltoztatja az emberek információk megszerzésének módját, és korlátozza az internetes forgalom áramlását a webhelyekre.

A Google éves fejlesztői konferenciáján vázolt következő szakaszban egy új „AI mód” lehetőség kiadása az Egyesült Államokban.

Ez a szolgáltatás a Google keresőmotorjával való interakciót inkább úgy teszi, mint egy olyan szakértővel folytatott beszélgetés, amely képes megválaszolni a kérdéseket szinte bármilyen elképzelhető témával kapcsolatban.

Az AI módot az Egyesült Államok minden fogyasztójának csak két és fél hónapos fogyasztóknak kínálják, miután a vállalat megkezdte a korlátozott laboratóriumi divíziós közönség tesztelését.

A Google a legújabb AI modellt, a Gemini 2.5 -et is táplálja a keresési algoritmusokba, és hamarosan megkezdi a többi AI funkció tesztelését, például a koncertjegyek automatikus vásárlásának képességét és az élő video hírcsatornákon keresztüli keresések elvégzését.

A Google all-in AI-megközelítésének egy másik példájában a vállalat kiderítette, hogy azt tervezi, hogy kiaknázza a technológiát, hogy új pár Android XR-alapú szemüveggel újból belépjen az intelligens szemüveg piacra.

A közelgő eszköz előnézete, amely magában foglalja a kihangosító kamerát és a hangosított AI asszisztenst, 13 évvel a „Google Glass” debütálása után érkezik, amelyet a vállalat a magánélet védelmeiről szóló nyilvános visszaesés után selejtez.

A Google nem mondta, hogy mikor lesz elérhető Android XR szemüveg, vagy mennyit fognak fizetni, de nyilvánosságra hozzák, hogy a Gentle Monsterrel és a Warby Parkerrel együttműködve tervezik.

A szemüveg versenyez egy hasonló termékkel, amelyet már a piacon a Facebook szülő meta platformjain és a Ray-BAN-nál.

Az AI bővülő szerepe a Google Search -ben

A bővítés egy olyan átalakulásra épül, amelyet a Google egy évvel ezelőtt kezdett el az „AI áttekintés” nevű beszélgetési összefoglalók bevezetésével, amelyek egyre inkább az eredményoldal tetején jelennek meg, és eltakarítják a webes linkek hagyományos rangsorát.

A Google szerint körülbelül 1,5 milliárd ember rendszeresen foglalkozik az „AI áttekintésekkel”, és a legtöbb felhasználó hosszabb és összetettebb kérdéseket tesz be.

„Ez az előrelépés azt jelenti, hogy az AI platform -műszak új szakaszában vagyunk, ahol a kutatás évtizedek óta valósággá válik az emberek számára az egész világon” – mondta Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója, mielőtt egy amfiteátrumba csomagolt tömeg volt a kaliforniai hegyi kilátás közelében.

Növekvő verseny az AI-meghajtású riválisoktól

Noha a Pichai és más Google vezetõi azt jósolták, hogy az AI áttekintése további kereséseket és végül több kattintást indít el más webhelyekre, a BrightEdge keresési optimalizáló cég megállapításai szerint eddig nem sikerült ilyen módon.

A Brightge nemrégiben kiadott tanulmánya szerint a Google keresési eredményeinek kattintási arányai az elmúlt évben közel 30 % -kal csökkentek, ami azt eredményezte, hogy az emberek egyre inkább elégedettek az AI áttekintésekkel.

Az AI mód egy viszonylag rövid tesztelési időszak utáni széles körben elérhetővé tétele tükrözi a Google bizalmát, miszerint a technológia nem szokásos módon nem téves információkat, amelyek elrontják márkájának hírnevét, és elismeri a Chatgpt és a Perplexity kedvelőiből származó más AI-alapú keresési lehetőségek növekvő versenyét.

Az AI aláásja vagy felhatalmazza a Google -t?

Az AI alternatívák gyors emelkedése ismétlődő témaként jelent meg a bírósági eljárásokban, amelyek arra késztethetik a Google -t, hogy szétszerelje az internetes birodalom egyes részeit, miután egy amerikai szövetségi bíró illegális monopóliumnak nyilvánította keresőmotorját.

A hónap elején egy tárgyalás során a tanúvallomások során, az Apple ügyvezetője, Eddy Cue szerint az iPhone gyártó szafari böngészőjén keresztül végzett Google-keresések csökkennek, mert egyre több ember támaszkodik az AI-alapú alternatívákra.

És a Google megemlítette az AI emelkedése által okozott felfordulást, mint az egyik fő oka annak, hogy csak a keresőmotor működtetésében viszonylag csekély változtatásokat kell végrehajtani, mivel a technológia már megváltoztatja a versenyképességet.

De úgy tűnik, hogy a Google arra támaszkodik, hogy az AI eddig több AI -re támaszkodjon, hogy a keresőmotorja megőrizze köpenyét, mint az internet fő átjáróját – ez a pozíció fő oka annak, hogy vállalati szülője, az Alphabet Inc., 2 trillió dollár piaci értékkel büszkélkedhet (1,8 billió euró).

Az Onelitteweb.com által összeállított adatok szerint a márciusban a Google 136 milliárd havi látogatást kapott, 34 -szer pedig több, mint a CHATGPT havi 4 milliárd havi látogatása.

Még a Google saját AI módja is elismerte, hogy a vállalat keresőmotorja valószínűleg nem fog jelentősen megsérteni az AI technológiára való áttérést, amikor az Associated Press újságírója megkérdezte, hogy bevezetése még erősebbé tenné -e a vállalatot.

„Igen, nagyon valószínű, hogy a Google AI módja erősebbé teszi a Google -t, különösen az információhozzáférés és az online befolyás területén” – válaszolta az AI mód. A szolgáltatás azt is figyelmezteti, hogy a webes kiadóknak aggódniuk kell az AI mód miatt, amely csökkenti a keresési eredményekből származó forgalmat.

Dániel Szabó

Dániel Szabó

Szabó Dániel vagyok, újságíró és elemző. A társadalmi változások és a politikai narratívák metszéspontjai érdekelnek, különösen közép-európai kontextusban. A 2022 Plusznál hiszek abban, hogy a jó kérdés néha fontosabb, mint a gyors válasz.