Utazás az esőerdőn luxusban Malajzia utolsó maradék alvóvonatán

Dániel Szabó

Utazás az esőerdőn luxusban Malajzia utolsó maradék alvóvonatán

Jr Patterson egy luxus vasúti utazásra indul Szingapúrból, a Taman Negara Nemzeti Parkon keresztül és a Penang gyarmati előadóin keresztül.

Röviden jelent meg egy szivárvány Szingapúr felett, bár én csak én vettem észre, egyedül állt a vonatunk nyitott kaboosán, amikor észak felé haladt Johor -szoros felett, és az oroszlánvárost hátrahagyta.

Csak egy rövid megfigyelés volt. Egy sötét felhő töltése alakult ki, és gyorsan felülmúltak minket, amikor átmentünk Malajziába, és egy újabb eső- és villámot engedtünk el, amely levágta a muggy hőt, és felemelte a piszkos szorosból származó bűzöt.

Néhány kilencvennégy évvel ezelőtt Henri Fauconnier, a francia író és a gumi báró Malajziát olyan helynek írta le, ahol „az égboltok és a bőséges könnyek, a sötét zavaros napok ismeretlenek”.

És ez igaz volt ezen a napon, mivel az időjárás ellenére figyeltem, hogy az utasok felszálltak a Keleti és Keleti Expressbe, mindegyik mosolyogva, és lelkesen várja a maláj -félsziget mélységére való utazást.

Az egyetlen alvó vonat, amely még Malajziában működik

Először a dzsungelben a Közép -hegyvidéken mentünk a Taman Negara Nemzeti Parkba, majd a nyugati part mentén, a Penang szigetén, a Butterworth és a Georgetown gyarmati outpostsig. Végül, négy nap és három éjszaka alatt, visszatérünk a szingapúri mocsaras csillogáshoz.

A Keleti és Keleti Express egyszer egészen Szingapúrtól Bangkokig futott, mielőtt 2020-ban megsemmisítették. A Belmond 2024-ben újjáélesztette a malajziai többnapos kerek kirándulásokra, és ez most az egyetlen alvó vonat, amely még Malajziában működik (az Interkontinentális Express még mindig a thai-alaj határától északra fut.

És mint bármi Belmond esetében, az ár – 4650 dollár (4110 euró) – magas, feltűnően magasabb, mint az ugyanazon a sínen működő Nemzeti KTMB vonatok, de a történelem során bármely malajziai szultánnak a kényelem és a szolgáltatás szintje, mint bármely malajziai szultán, sok szerencsét tapasztalhatott meg.

A Keleti és Keleti Expressz fedélzetén lévő zongorabár.

A fafajta kocsik melegek és hívogatók, a saját fürdőszobás rekeszek tágas és szoros. Az állami kabinomnak volt egy széke és nyugágya, amelyet mindegyik egyszemélyes ágyba alakított át, és a Suite egy márványos kézimunkát, valamint egy teljes méretű zuhanyt, saját édes és bájos kabinüzemmel.

Ahogy elárasztottuk, a megfigyelő fedélzeten különféle karakterek csatlakoztak – ausztrál ügyvédek és pénzügyi befektetők, amerikai művészek, malajziai építőipari mágnesek -, amelyeket a szomszédos bár autó (a vonaton kettő közül az egyik) vesz fel. Mindannyian a kilencre öltözöttek, a Keleti és Keleti Express inspirálva egy bizonyos etikettet az utasok között.

„A nyugodt finomítás légköre”, így a brosúra biztosította, hogy „intelligens-alkalmi kopást igényel az alulértékelt eleganciával”.

A Keleti és Keleti Express megfigyelőautója.
A Keleti és Keleti Express megfigyelőautója.

Malajzia a maláj, a kínai és az indiai kultúrák összetett nemzete, valamint az élelmiszerek, mind bőséges, mind finom, összekeverik ezeket a változatos helyi konyhákat a Provence -rel. Első ebédünk Kimchi Niçoise volt egy ropogós Udon Galette -vel és egy kókuszdió -blancmangerrel Nyonya Chendol desszerthez. Minden nap szórakoztatást nyújtottak – egy mágus, egy jazz trió, egy karaoke éjszaka a bárban -, és bárki igénybe veheti a fedélzeti gyógyfürdőt vagy a Mahjong -szettet.

A legtöbb azonban úgy döntött, hogy a megfigyelő fedélzeten gyülekez, és hagyta, hogy a szél elrontja a hőt, és hordozza a soden gyökerek és a Woodsmoke illatát.

Elefántok, tigrisek és medvék a Taman Negara Nemzeti Parkban

Reggelre megérkeztünk a Merapoh -ba, ahol a szürke szikla nagy dombjai az erdőből; A régió a barlangjairól híres. Miközben néhány utas spelunkált, néhányuk egy cserkészt folytatott, mások pedig a Riverine Spa -kezelésre mentek, csatlakoztam egy kis csoporthoz, amely a Taman Negara Nemzeti Parkba indult néhány vadon élő állatok foltossága céljából.

Egy kisteherautó hátulján ültem Nizam Khairun, a helyi útmutató mellett, egy édesen lelkes madárfanatikus, aki feltartotta a telefonját, és képeket mutatott nekem a szarvakról, a sasokról, valamint egy kis vörös és kék számról, amelyet Garnet Pitta -nak hívtak.

„A madárfigyelők a világ minden tájáról érkeznek, hogy ezt láthassák” – mondta, és a telefonját az irányba dobta. Egy zöld lombkorona alatt vezettünk, a fölöttünk lévő frontok úgy találkoztak, mint a szempillák az út felett, a szél tenyérrel bélelt, mint a zöld szökőkutak. Hamarosan találkoztunk egy fotós -hegységgel, amely arra vár, hogy pillantást vethessen egy nagyszerű Argusra.

A Keleti és Keleti Express külseje.
A Keleti és Keleti Express külseje.

– Várj – mondta Nizam, miközben felugrott a teherautóból, és az aljnövényzetbe csapott. Egy perccel később újra megjelent, követte a sarkát egy Argus, egy madár, amely egy Dickensian pávahoz hasonlít, hosszú, dun-színű farkával.

– Hívom azt az egy testvérnek – mondta Nizam, miközben a fotósok elrobbantottak. „Ismertem őt, mióta keltette.”

A Taman Negara kefe vastag, és a megfigyelések nehézek. A fák és a páfrányok kuszajában elefántok és szarvasmarha-szerű gaur, tapírok és napmedvék vannak, valamint a kevés megmaradt maláj tigrisek közül néhány. Nem voltunk annyira szerencsések, hogy láthattunk bármelyiket, de rengeteg távoli gibbon -hívás volt, elefántnyomatok a vörös sárba nyomva, és egy olyan fa, amelyet egy napmedve megsemmisített, és megpróbált egy méh fészekbe jutni.

Georgetown gyarmati előőrse újból feltalálta magát kulturális fővárosként

Aznap délután kiszabadultunk Merapoh -ból, és visszatértünk délre, a hatalmas pálmaolaj és a gumifa ültetvények mellett. Valamikor éjszaka átmentünk Kuala Lumpuron (ugyanúgy, mint a nagy, központi vasútállomás már nem használható), és reggeli közben figyeltük, hogy a Butterworth szélei maga a városba kerülnek.

Egy bérelt komp várt, hogy vigyünk minket a Penang -szigetre, ahol reggel a Georgetown gyarmati negyedének felfedezésével töltöttük. A sofőr Trishaws-t (háromkerekű Peddle-bike taxik) bérelték, és mindegyiket megkapta a város térképét és a szabadságot, ahogy kívánják.

A Keleti és Keleti Expressz Szingapúr és Butterworth között utazik.
A Keleti és Keleti Expressz Szingapúr és Butterworth között utazik.

Georgetown átalakította magát egy gyarmati közigazgatási központból Malajzia kulturális és művészi csomópontjává. Időmet töltöttem a helyi utcai művészetbe, minden egyes falfestmény- és acél-rodot, amely részletezi a sziget múltjának néhány jelenetét: Rickshaw Coolies, Bootblacks, császári rendõrség és a szultánok, akiket almokat folytattak.

Malajzia úgy esik, mint egy zárt liliom-bud az ázsiai csokorról, és este egy csepp harmatként csúsztattunk a nyugati partján, Szingapúrba kötve. Túl hamar úgy érezte, hogy visszatér; Ez az ország áthaladása kényelmesen és jó kegyelemben telt el, de túl gyorsan. De aztán megint minden nagyszerű vonat túl hamar megérkezik.

Dániel Szabó

Dániel Szabó

Szabó Dániel vagyok, újságíró és elemző. A társadalmi változások és a politikai narratívák metszéspontjai érdekelnek, különösen közép-európai kontextusban. A 2022 Plusznál hiszek abban, hogy a jó kérdés néha fontosabb, mint a gyors válasz.