Az M&S figyelmeztette, hogy az ellopott adatok eredményeként biztonsági kockázatok merülhetnek fel. Íme, mit kell tennie, hogy megvédje magát a jövőbeli csalásoktól.
Az Egyesült Királyság kiskereskedője, a Marks & Spencer kedden megerősítette, hogy a hackerek ellopták ügyfelei személyes adatait a múlt hónapban a kibertámadás során.
A társaság a londoni tőzsdén keresztül kiadott rövid nyilatkozatban kijelentette, hogy az adatsértésben meghatározatlan mennyiségű ügyfélinformációt vettek fel.
Íme, amit tudunk és nem tudunk a hackelésről, és arról, hogy az érintett fogyasztók hogyan tudják megvédeni adataikat.
Mit vettek?
A társaság azt mondta, hogy a nevek részeként a neveket, címeket, telefonszámokat és részleges kártyainformációkat lehetett elérni.
Nem világos, hogy hány ügyfelet érinthetett, de a társaság szerint a legfrissebb éves jelentése szerint 9,4 millió online ügyfél volt, amely 2024 márciusáig tart.
Ki veszélyben van?
Noha az M&S szerint a jelszavak és a fizetési részletek nem férnek hozzá, a társaság figyelmeztette, hogy az ellopott adatok eredményeként további biztonsági kockázatok merülhetnek fel.
„Noha megnyugtatja, hogy a kártya és a fiók adatait nem úgy tűnik, hogy az M&S számítógépes eseményben vették fel, az a tekintettel arra, hogy a bűnözők hozzáférést kaptak az identitáscsaláshoz felhasználható információkhoz” – mondta Lisa Barber, a Consumer Rights Group technológiai szerkesztője? – mondta egy nyilatkozatban.
Hogyan védhetik a fogyasztók adataikat?
Először változtassa meg az M&S fiókhoz használt jelszavakat, valamint a többi fiók jelszavát, ha ugyanaz, amelyet másutt használnak, biztosítva, hogy a jelszó egyedi legyen a többi online fiókból.
„Az M&S ügyfeleknek arra is szükségük van, hogy a csalókra törekedjenek az adatok megsértésével, mint lehetőséget arra, hogy kapcsolatba lépjenek velük a legitim szervezetek megszemélyesítésére” – mondta Barber.
Bármely kapcsolatot kell kezelnie a kékből, gyanúval, és különösen óvatosnak kell lennie mindenkitől, aki kéri Önt, hogy ellenőrizze a számla adatait vagy a fizetési információkat – tette hozzá.
Végül, ne adjon személyes adatot telefonon vagy e -mailben, és vegye fel a kapcsolatot közvetlenül a céggel, hogy ellenőrizze, hogy ezek.
Ki felel az M&S támadásáért?
A DragonForce nevű ransomware és zsaroló banda állítólag az Egyesült Királyság több brit üzletében, köztük a Marks & Spencer -ben a Cyberattacks -t vette át a Cyberattacks -t, az Egyesült Királyság médiajelentései szerint.
A Harrods és az élelmiszerboltok co-op szintén ugyanabban az időben megcélozták az M&S-t.
A múlt héten a BBC arról számolt be, hogy a Dragonforce azt állította, hogy 20 millió ember magáninformációja van, akik aláírták a Co-op tagsági listáját.