A Mercedes mozgatható GLC SUV termelése Németországból az Egyesült Államokba

Dániel Szabó

A Mercedes mozgatható GLC SUV termelése Németországból az Egyesült Államokba

Az Egyesült Államok elnökének vámpolitikája miatt a gépjárműgyártók szerte a világon fontolóra veszik a helyi amerikai székhelyű termelés fellendítését.

A németországi Mercedes-Benz Group AG megerősítette, hogy a legkeresettebb GLC sport-haszongépjármű előállítását Németországból az Egyesült Államokba helyezi, jelentette a Bloomberg.

A gépjárműgyártó a hónap elején bejelentette, hogy az „alapszegmens jármű” előállítását az Atlanti -óceán másik oldalára helyezi, de eddig nem nevezték meg a modellt.

A Mercedes elutasította azt is, hogy kommentálja, hogy a lépés az Egyesült Államok elnöki tarifapolitikájának eredménye, amely 25% -os illetéket ad az eredeti 2,5% -os autóimportnak az Egyesült Államokba.

„Ha látja, hogy mit akarunk elérni a modell mennyiségével, akkor érdemes azt az Egyesült Államokba hozni” – mondta Jason Hoff, a Mercedes North America vezetője egy hétfőn tartott sajtótájékoztatón.

Jelenleg a német gyártású GLC a Mercedes legnépszerűbb amerikai importja, 49 250 USD (44 193 euró) kiindulási ára. A Mercedes tavaly több mint 64 000 e hibrid modellt értékesített az Egyesült Államokban, ami több mint 50% -kal több, mint az előző évben.

Az autó előállítására a Mercedes Tuscaloosa, Alabama, növényben kerül sor. Az Egyesült Államok által gyártott GLC SUV kimenete 2027-ben kezdődik.

Más gépjárműgyártók is bejelentették az Egyesült Államokba történő beruházásokat, mivel arra törekszenek, hogy csökkentsék az Egyesült Államok elnöki vámpolitikájának olyan költségeit, amelyeket a gyártás helyivé tételével hoz, csakúgy, mint az Egyesült Államok elnöke.

A Mercedes esetében nincs információ arról, hogy hány további munkahelyet teremt ez a lépés, vagy ha további pénzügyi beruházást terveznek.

A Fehér Ház azonban sietve üdvözölte a döntést. Kiemelték azt is, hogy a BMW fontolóra veszi a dél-karolinai gyár termelésének fellendülését. A Stellantis újból megnyitja üzemét Illinoisban, a Honda azt tervezi, hogy a Civic termelését Japánból az Egyesült Államokba helyezi, és a Hyundai többek között 20 milliárd dolláros beruházást tervez az országba.

Dániel Szabó

Dániel Szabó

Szabó Dániel vagyok, újságíró és elemző. A társadalmi változások és a politikai narratívák metszéspontjai érdekelnek, különösen közép-európai kontextusban. A 2022 Plusznál hiszek abban, hogy a jó kérdés néha fontosabb, mint a gyors válasz.