Nem tesz le a dugódíj ötletéről a baloldal. Most Kanász-Nagy Máté, az LMP társelnöke fejlesztette ezt tovább, aki okoseszközök segítségével olyan „intelligens dugódíjat” szorgalmaz Budapesten, amely követi a kocsi mozgását. Abban az esetben pedig, ha az autós torlódásba kerül – akár azért, mert felbontották az utat, vagy baleset van -, a dugódíj mértéke is megnő, tehát magasabb összeget kellene fizetni. Az LMP társelnöke Kanász-Nagy Máté a Spirit FM Ökoóra című műsorában vázolta elképzeléseit .

„Mi is intelligens dugódíjról beszélünk, ez azt jelenti, hogy az okoseszközök tudják azt mérni, nézni, hogy ki hol használja az autót a városban, és ahol nő a dugónak a mértéke, egyre nagyobb a torlódás, ott fölmegy a dugódíj… Ahol torlódás van, ott viszont valóban fizetni kell. Aki pedig nem tudja megvenni ezeket az okoseszközöket, valamilyen okból nem tudja használni, az mondjuk egy havidíjat vagy átalánydíjat tud adott esetben fizetni.”

Fontos megjegyezni, egy ilyen intézkedés bevezetése a Karácsony Gergely vezette fővárosban − ahol direkt idézik elő a dugókat − azt jelentené, hogy agyonadóztatnák az autóhasználókat.

Miképpen a dugódíj bevezetése kapcsán Pálfalvi Milán a Nézőpont Intézet elemzője a Magyar Nemzet kérdésére korábban szintén rámutatott, miközben a baloldal az életminőség javítására hivatkozik, amikor a dugódíj bevezetését követeli a parlamentben, valójában csupán az autósoktól szedne be súlyos pénzeket.

A dugódíj egyedüli haszna tehát, hogy a baloldali városvezetés pénzt szerezzen az emberektől. A BALOLDAL ÖNJELÖLT TÁRSADALMI MÉRNÖKÖT JÁTSZIK, AMIKOR SARCCAL IGYEKSZIK KISZORÍTANI AZ AUTÓSOKAT A VÁROSBÓL, EZ AZONBAN NEM TALÁLKOZIK A MAGYAR EMBEREK AKARATÁVAL − hangsúlyozta Pálfalvi Milán.

A baloldal által szorgalmazott javaslat elfogadásához azonban kétharmados többségre van szükség, a kormánypárti képviselők viszont nem fognak megszavazni egy ilyen megszorító intézkedést.

Forrás: Origo/MTI/MN

Kép: Facebook