Mint arról az autósok nagy része már bizonyára értesült, a magyarországi benzinkutaknál mennyiségi korlátozást léptettek életbe.

Ahogy azt  portálunk is közölte, egy tankolásnál legfeljebb 50 liter üzemanyag vásárolható a magyar forgalmi engedéllyel és rendszámmal rendelkező járművekbe, a külön, kannába töltött üzemanyagért ellenben már a valós, azaz a piaci árat kell megfizetni.

Olvasóink jelzése alapján felhívjuk figyelmüket arra, hogy ha az autóba töltött üzemanyag mellett még külön kannába töltött benzint vagy gázolajat vásárolnak, nem csupán az 50 liter feletti mennyiséget kell valós áron megfizetni, de az autóba töltöttet is, azaz az ilyen tankolás dupla költséggel jár.

De másként is ráfizethetnek azok, akik autójába 50 literesnél nagyobb üzemanyag tartályt építettek (akár gyárilag, akár utólag „ügyesben”), mert aki nem figyel oda és túllépi az 50 literes limitet, annak az egész üzemanyag mennyiséget piaci áron kell megfizetnie.

A korlátozás szándéka egyértelmű, erről a már említett írásban olvashatnak, a megvalósítás azonban nem lesz könnyű. Elég csak arra gondolni, hogy ha valakinek mondjuk 60 literes a benzintankja, megteheti, hogy az egyik benzinkútnál mondjuk 40, míg a közelben lévő, de más társasághoz tartozó benzinkútnál 20 liternyi üzemanyagot tölt a tankba. Kis kényelmetlenség ugyan, de az 50 literes szabályt így már meg is kerülték. Az ugyanis nem valószínű, hogy az üzemanyagot forgalmazó társaságok számítógépes rendszerei össze lennének kapcsolva, így az ellenőrzés sem lehet tökéletes.

Persze az is igaz, hogy a forgalomban lévő személygépkocsik elsöprő többségében 50 literesnél kisebb űrtartalmú üzemagyagtank található, és az is, hogy a nagyobb tankokból sem hagyják a tulajdonosok teljesen kifogyni a benzint, azaz általában nem kell 50 liternél többet tölteni az autóba. Tehát vélhetőleg csak extrém esetben fordulhat elő a fent jelzett ügyeskedés…

(Címkép: MTVA/Koszticsák Szilárd)