Akadémiaújtelep néven új vasúti megállót alakítottak ki.

Az éves menetrendváltástól, december 12-től használható az Akadémiaújtelep nevű új vasúti megálló, amelyet a hatvani vonalon, a X. és XVII. kerület határához közel létesítettek. Egyelőre félóránként fognak itt megállni a Gödöllő és a Keleti pályaudvar között járó S80-as vonatok. A megálló az elmúlt években véghez vitt felújításoknak köszönhetően készült el – ebből is látható, hogy míg számos projekt esetében a tervezési, előkészítési szakaszban vagyunk, addig több helyszínen (lásd Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között, az Összekötő vasúti hídon és például itt is) már a kivitelezésnél tartunk az elmúlt hónapokban, években. Egy nagy vasúti beruházás átfutási ideje 7-8 év, ezért is kell sok beruházást előkészíteni, hogy a következő években fokozni tudjuk a vasútfejlesztést Budapesten és térségében. – írja Vitézi Dávid közlekedési szakember Facebook-bejegyzésében.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia az elővárosi vonalak kapacitásának és szolgáltatási szintjének emelése, az ezeket összekötő belső szakaszok megteremtése, fejlesztése, a tarifaközösség, a digitalizáció mellett számos új megállóhely létrehozását is kitűzi, hiszen a vonatok ma még sokszor megállás nélkül mennek el lakóterületek, fontos intézmények vagy éppen a városi közlekedés vonalai mellett, felett.

Az Akadémiaújtelep vegyes funkciójú megálló lesz, bizonyára ugyanúgy használni fogják a névadó kertvárosi negyed lakói, mint a mellette sorakozó kereskedelmi egységek vevői, de megtelik majd a kisebb, csak a környékbeliek számára készült 21 férőhelyes (+ 2 kerekesszékeseknek fenntartott) P+R parkoló is, és lesznek, akik kerékpárról vagy buszról szállnak majd át.

A projektben a 80a külső szakasza újult csak meg, ahhoz, hogy érdemben sűrűbb, a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiának megfelelő járatkövetés lehessen a vonalon, újabb vágányok lefektetésére is szükség van. Gyömrőig teljes akadálymentesítést, P+R parkolók és kerékpártárolók építését tervezzük, és több új megálló létesítését is vizsgáljuk. Akadémiaújtelephez hasonlóan ugyancsak a X. és a XVII. kerületet szolgálhatja majd Kőbánya-Kertváros, illetve Madárdomb.

A fejlesztések után a kelet-pesti térségben és a hozzá csatlakozó agglomerációban lényegesen nagyobb szerepe lehet a mainál a vasútnak, a fontosabb megállókból óránként négy vonattal lehet majd Budapest centruma felé utazni.”

Forrás és teljes cikk és kép: mandiner.hu