Média Kárpátalján, Kárpátalja a médiában címmel tartottak kerekasztal-beszélgetést a kárpátaljai magyar sajtóorgánumok képviselői augusztus 27-én a V. Kárpátaljai Nyári Egyetemen.

A Kárpátalja. ma beszámolója szerint a beszélgetésen a média szerepéről a XXI. században, a megújulás fontosságáról, az aktuális trendek, mint a TikTok térhódításáról és annak a sajtófogyasztási szokásokat befolyásoló erejéről, a kárpátaljai és a Kárpát-medencei média ellentéteiről és párhuzamairól, valamint a kárpátaljai sajtó jövőjéről esett szó.

Az egyik résztvevő Darcsi Karolina elmondta, az elektronikus média kezdi átvenni a nyomtatott sajtó szerepét. Ennek kapcsán aláhúzta, hogy pozitívum, hogy Kárpátalja magyar nyelvű újságjai fenn tudtak maradni az ismert nehézségek ellenére. Arról is beszélt, hogy a kárpátaljai magyar médiának nem csak a magyarokat, hanem a többségi nemzetet is tájékoztatnia kell az állam nyelvén, aminek eleget tesznek a régió sajtói.

Kulin Zoltán elmondta, hogy a kárpátaljai magyar nyelvű médiumok nem önfenntartók, az anyaországi alapítványok tartják fenn. Hozzátette, hogy vannak ellenpéldák is, mint a Vajdaság, ahol a Pannon RTV – a kárpátaljai magyar médiával ellentétben – kap állami támogatást.

Kovácsné Marton Zsóka kifejtette, hogy a koronavírus-járvány megviselte a print médiát, mert a terjesztők nem tudtak úgy dolgozni, ahogyan azelőtt. Tartalmilag viszont pozitív hatással volt a lapukra, mert a tudósítások mellett tartalmasabb, olvasmányosabb írások is megjelentek. Véleménye szerint ebben van a nyomtatott sajtó jövője, mert míg az újság megérkezik, a hírek veszítenek a frissességükből.

A kerekasztal beszélgetésről szóló részletes beszámolót itt olvashatják.

Fotó: Kárpátalja.ma